Diablo IV może posiadać wsparcie dla DirectStorage, według ustaleń dataminingu
Otwarta beta Diablo IV już się zakończyła, ujawniając kilka pozytywnych i kilka negatywnych aspektów, które Blizzard powinien wziąć pod uwagę. Pomimo tego, że otwarta beta pozwoliła graczom na eksplorację tylko pierwszego aktu, gra wymagała ponad 80 GB na wszystkie tekstury High Res. Taki rozmiar natychmiast podniósł brwi niektórych dataminerów i wygląda na to, że Blizzard może szykować kilka interesujących funkcji do wersji finalnej. Dataminer Any_Bowler_2317 z reddita doniósł 2 tygodnie temu, że pliki zamkniętej bety Diablo IV zawierały odniesienia do Nvidia's DLSS jak również DirectStorage Microsoftu. Nvidia udostępniła wsparcie DLSS dla otwartej bety po zaledwie tygodniu, więc możemy się spodziewać, że DirectStorage zostanie zaimplementowany do wydania może.
API DirectStorage obiecuje wykorzystać wysoką przepustowość NVMe SSD w celu zmniejszenia czasu ładowania gier, a nawet współpracy z GPU w celu przyspieszenia dekompresji zasobów. Jednak to nowe API zostało zaimplementowane tylko w jednej grze - Forspoken - do tej pory. Co prawda w przypadku dysków SSD NVMe można mówić o korzyściach związanych z czasem ładowania, ale Forspoken nie obsługuje dekompresji GPU, która jest dostępna tylko w przypadku DirectStorage 1.1. Z tego, co ujawniono przy okazji dataminingu Diablo IV, Blizzard dołączył DirectStorage w wersji 1.0.2.
Miejmy nadzieję, że Blizzard znajdzie czas na implementację strony dekompresji GPU w ciągu najbliższych kilku miesięcy przed pełną premierą, jednak nawet jeśli nie pojawi się ona od razu, to przynajmniej gracze będą mogli skorzystać z DLSS.