Długie kolejki do Superchargerów Tesla po spadku zasięgu Arctic blast zaklinają potrzebę budek V3 i systemu kolejkowego
Ostatni arktyczny podmuch, który spowodował historyczne temperatury ziębnięcia wiatru -108°F (-78°C) w miejscach takich jak Mount Washington przyniosła również kolejki do stacji Tesla Supercharger na północy. Kierowcy Tesli w kanadyjskich prowincjach Ontario i Quebec, gdzie chłód wiatru sprowadził temperatury do -40ºF (-40ºC), poinformowali, że zostali zaskoczeni tym, jak bardzo spadł zasięg ich Tesli i musieli ustawić się w długich kolejkach przed tamtejszymi stacjami Supercharger.
Podczas gdy godzina stania w kolejce po ładowarkę nie brzmi aż tak źle, doszło do pewnego zamieszania, kto dostał swoje pierwsze i czyje miejsce w kolejce jest następne na którym stanowisku, zwłaszcza gdy ludzie próbowali przeskoczyć kolejkę z powodu wzrostu ich lęku o zasięg. Czasy oczekiwania Supercharger były również w ostrym kontraście do niewiele do żadnego czasu oczekiwania kierowcy doświadczyli na tych samych straganach w zwykłych warunkach.
Podczas gdy ostatnie testy spadku zasięgu baterii w warunkach zimowych, przeprowadzone przez , potwierdziły, że Model S i Model 3 wygrały..a inne tego typu testy potwierdziły, że Tesle są jednymi z najbardziej energooszczędnych pojazdów elektrycznych, jakie można mieć w zimnym klimacie, ich wskaźnik zużycia baterii wciąż może skoczyć o 72%, gdy jest zimnoi były to testy wykonane nigdzie w pobliżu -40 stopni pogody tutaj.
Innym powodem ogromnych linii, które utworzyły się przed Superchargers Tesli był brak stacji V3, które mogą dostarczyć do 250kW mocy dla szybszego ładowania do 80%. Na przykład 12-stanowiskowe miejsce Supercharger Brossard mogło dostarczyć tylko 75kW na jednostkę, gdy wszystkie były zajęte, ponieważ tamtejsze stacje V2, które w teorii dostarczają do 150kW mocy, zostały zainstalowane z funkcją dzielenia. Oznacza to, że w rzeczywistości muszą dzielić się mocą z następnym stanowiskiem, gdy wszystkie Superchargers są zajęte, co prowadzi do wolniejszego tempa ładowania, nawet jeśli kierowcy mieli swoje baterie wstępnie przygotowane do ładowania, zanim dotarli do stanowiska.
Niedawno Tesla udostępniła swoje porty i złącza do użytku wszystkich producentów samochodów i infrastruktury, nazywając je North American Charging Standard (NACS). Złącza NACS mogą dostarczyć do 1MW energii na V4, które Tesla będzie instalować w pojazdach takich jak Cybertruck.
Na razie jednak arktyczne podmuchy, takie jak ten z ostatnich kilku dni, mogą powodować wąskie gardła ładowania nie tylko ze względu na drastyczny spadek zasięgu, ale także dlatego, że wiele stacji Supercharger jest nadal wyposażonych w mniej wydajne lub dzielące się kW kramy, które okazują się mniej niż odpowiednie w ekstremalnych scenariuszach pogodowych.
So…there’s a bit of a wait at the Concord Supercharger at Vaughan Mills ????
— Drive Tesla ???????? (@DriveTeslaca) February 4, 2023
????: @Mayooran_n https://t.co/Pdw9eVhltB pic.twitter.com/mpzpJfVDUB