Dominacja Samsunga na rynku telewizorów wkracza w dorosłość
Samsung Electronics zdołał niedawno osiągnąć nowy kamień milowy, pozostając na czele globalnego rynku telewizorów przez kolejny rok, co daje łączną liczbę takich sukcesów z rzędu aż do 18. Według giganta technologicznego z siedzibą w Korei Południowej, "sukces ten w dużej mierze wynika ze strategicznego skupienia się firmy na kategoriach telewizorów premium i wielkoekranowych, napędzanych przez najnowocześniejsze modele QLED i OLED".
Samsung wprowadził swoje pierwsze telewizory QLED w 2017 roku. Od tego czasu sprzedano ponad 40 milionów sztuk. W ubiegłym roku Samsungowi udało się sprzedać 8,31 miliona telewizorów z linii QLED. Podczas gdy pozycja globalnego lidera z ponad 30% rynku wydaje się dość komfortowa, Samsung pokonuje konkurencję na rynku telewizorów premium. Tutaj Samsung kontroluje 60,5% rynku w obszarze powyżej 2500 USD, spadając do 33,9% po dodaniu do równania telewizorów o przekątnej powyżej 75 cali. Dane te pochodzą z badania rynku przeprowadzonego przez Omdia https://omdia.tech.informa.com/advance-your-business/consumer-electronics-and-pro-av/tv-sets-market-tracker.
Podczas tegorocznych targów CES Samsung zaprezentował procesor NQ8 AI Gen3 procesor, kawałek krzemu, który otwiera bramy do obszaru ekranu AI. Z pomocą tego układu i systemu operacyjnego Tizen, Samsung chce przekształcić rezydencje swoich klientów w nowoczesne inteligentne domy z ekranami AI jako wyróżniającymi się atrybutami innowacji inteligentnego domu.
32-calowy Samsung QLED Q60A (QN32Q60AAFXZA, model 2021) jest jednym z niewielu monitorów Samsung QLED, które są jeszcze dostępne w magazynie i można go nabyć za 507,63 USD za pośrednictwem Amazon.