Domniemany Cybertruck / Semi Megacharger debiutuje jako nowa sieć ładowania pojazdów elektrycznych, która ma być o 60% szybsza niż Superchargers Tesli
Kiedy Elon Musk ogłosił wypuszczenie elektrycznej platformy Semi swojemu pierwszemu klientowi Pepsidyrektor generalny i główny inżynier Tesli wspomniał, że będzie ona ładowana na nowych, potężnych stacjach Megacharger które mogą być również używane przez Cybertruck. Jedna z tych połączonych stacji mogła zostać zauważona w lokalizacji w Baker w Kalifornii, ponieważ przestrzeń przed Megachargerem wydaje się raczej niewielka. Złącze kończy się jednak wtyczką Semi, więc Cybertruck może wymagać adaptera, aby skorzystać z prędkości Megacharger.
W tamtym czasie nie było od razu jasne, czy to ogłoszenie oznacza, że Cybertruck będzie pierwszym pojazdem elektrycznym Tesli z układem napędowym 800V. Jeśli tak, to będzie można go napełnić znacznie szybciej niż obecne modele Tesli ze starzejącym się układem napędowym, który osiąga maksymalną prędkość ładowania wynoszącą około 250 kW. Dla porównania, Chińskie marki EV budują sieci o mocy 480 kW, 500 kW, a nawet 600 kW z których ich samochody mogą korzystać.
Cybertruck może być jednak inny, ponieważ Tesla wielokrotnie wspominała, że jest wyposażony w nowatorskie technologie pod maską, w tym nowe ogniwo 4680 Cyber o wyższej gęstości energii niż obecnie stosowane. Podłączenie Cybertrucka do sieci Megacharger Tesli miałoby wtedy sens, ponieważ nawet jej obecne najlepsze doładowania V3 w USA mają moc tylko 250 kW, podczas gdy sieć V4 Supercharger jest najpierw budowana w Europiegdzie przepisy wymagają wyższej mocy dla stacji ładowania budowanych ze środków publicznych.
W Stanach Zjednoczonych, nowa sieć szybkiego ładowania składająca się z 30 000 stosów, którą w tym tygodniu zadeklarowało 7 głównych producentów samochodów, będzie rywalizować z Superchargerami Teslipod względem zasięgu, ale może je pokonać pod względem średniej prędkości ładowania. "Super-Alliance Charging Network" GM, Stellantis, BMW, Mercedes, Honda, Hyundai i KIA potwierdziło, że 350 kW będzie minimalną mocą swoich ładowarek, z zamiarem podniesienia jej do minimalnego europejskiego mandatu 400 kW w dalszej części drogi.
"Abyszybko stworzyć sieć, JV zacznie od 350 kW, ale zwiększy moc do 400 kW, gdy tylko warunki rynkowe pozwolą na masowe wdrożenie" - potwierdził rzecznik. "W miarę zbliżania się do 2030 r. JV będzie dążyć do posiadania najlepszej mocy ładowania dostępnej na rynku i najnowocześniejszego technologicznie ładowania przez cały czas. Tak więc sieć niekoniecznie pozostanie statyczna wraz z postępem technologicznym" - dodał o nowym rywalu sieci Supercharger, który rozpocznie się w przyszłym roku dzięki finansowaniu rządowemu.
Pobierz złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon
Baker, California Supercharger
— Climate Control (@RodneyaKent) July 25, 2023
Check out the Tesla Supercharger for the Semi Truck.
It’s massive, check out that tool!
It’s connected and ready to go!
Can’t wait to see the Tesla Semi Trucks on the 15 between Las Vegas and California. @SierraNV1967 @4Kpodcast… pic.twitter.com/JRiFalIxQo