Doradca Białego Domu John Podesta próbował nakłonić Elona Muska do otwarcia wszystkich Superchargers, ale Tesla była niezobowiązująca
Dwaj najwyżsi rangą urzędnicy Białego Domu odpowiedzialni za wdrożenie inicjatyw dotyczących czystej energii zawartych w ustawie o redukcji inflacji - John Podesta i Mitch Landrieu - poprosili prezesa Tesli Elona Muska o pomoc w szybszym osiągnięciu celów ustawy. Na spotkaniu w Waszyngtonie w zeszłym miesiącu obiecali, że wpuszczą własną sieć Superchargerów Tesli na 7,5 miliarda dolarów rządowej dotacji przeznaczonej na osiągnięcie pół miliona ogólnokrajowych stacji ładowania EV w jak najkrótszym czasie.
Aby wziąć udział w National Electric Vehicle Infrastructure (NEVI) bonanza, Biały Dom zażądał jednak, aby Tesla pozwoliła innym markom pojazdów elektrycznych doładować się na stacjach Supercharger. Wcześniej, Tesla argumentowała że dopóki na stacji znajdują się ładowarki CCS, powinna ona kwalifikować się do dotacji rządowych, ale jak się okazuje, ta sugestia nigdy nie była poważnie brana pod uwagę. Zamiast tego, minimalne standardy dla uzyskania federalnego finansowania, które zostaną ujawnione w przyszłym tygodniu, wymagają, aby każdy stragan zbudowany za rządowe pieniądze miał komponent ładowania CCS, a pewien procent z nich był również wykonany w USA.
Tesla prawdopodobnie ma już opracowane takie rozwiązanie i przygotowuje się do jego wdrożenia w najbliższym czasie. Wstępnie nazwane "Magic Docks, te stragany wyposażone są w adapter CCS, aby kierowcy nie musieli taszczyć go ze sobą, i najprawdopodobniej zawierają inne ulepszenia w zakresie oprogramowania i kompatybilności sprzętowej. Te Superchargers z "kompatybilności CCS" wyskoczył w aplikacji Tesla nie tak dawno temu jako pilotażowa na stacji Hawthorne, podczas gdy producent samochodów już wyciekł nadchodzące opłaty abonamentowe dla pojazdów nie-Tesla które chcą doładować się na jego stacjach.
Kolejną wskazówką, że Tesla już od dłuższego czasu przygotowuje się do spełnienia rządowych wymogów, było otwarcie swojego autorskiego systemu ładowania dla innych producentów samochodów i budowniczych infrastruktury ładowania, nazywając go North American Charging Standard (NACS).
Źródła wtajemniczone w spotkania Tesli z urzędnikami federalnymi i stanowymi twierdzą, że przedstawiciele producenta EV nie byli zobowiązani do otwarcia sieci Supercharger dla innych samochodów bezpośrednio, tylko obiecali rozszerzyć kompatybilność sieci. Okaże się, jakie "minimalne standardy" uczestnictwa w programie National Electric Vehicle Infrastructure zostaną ujawnione w przyszłym tygodniu i czy nastąpi natychmiastowa reakcja Tesli na rządowy impuls do elektryfikacji w postaci oficjalnego oświadczenia o planach dotyczących sieci Supercharger.