Kto kupuje laptopy Lenovo ThinkPad? W większości przypadków odpowiedź brzmi: duże korporacje. Dla takich klientów, którzy będą wydawać te urządzenia swoim pracownikom jako laptopy robocze, jakość ekranu może nie być najwyższym priorytetem, zwłaszcza jeśli laptopy są w większości podłączone do zewnętrznego ekranu. Tak więc, choć jest to godne ubolewania, tanie opcje ekranów nadal nękają podstawowe konfiguracje laptopów biznesowych, takich jak ThinkPady lub seria EliteBook HP, z ekonomicznej konieczności.
Jeśli chodzi o "poziom podstawowy", seria Lenovo ThinkPad E wydaje się być definicją tej kategorii laptopów. Jednak, co ważne, ta seria modeli różni się od innych ThinkPadów pod kluczowym względem: Nie jest ona skierowana do dużych klientów korporacyjnych. Lenovo sprzedaje raczej modele takie jak Lenovo ThinkPad E14 Gen 6 AMD(dostępny w Amazon), który niedawno recenzowaliśmyjako "małe i średnie laptopy biznesowe", stworzone dla osób samozatrudnionych i małych firm.
W takich przypadkach jakość ekranu byłaby zwykle ważniejsza niż w przypadku dużych korporacji, ponieważ ekrany zewnętrzne są rzadsze, a klienci indywidualni cenią sobie wyższą jakość ekranu. Jednak seria E nadal jest obciążona tymi samymi smutnymi i tanimi ekranami, które obsługują tylko ograniczoną gamę kolorów, co skutkuje matowymi, przytłumionymi i niewłaściwymi kolorami.
Z rozmów z producentami OEM wiemy, że ekrany z lepszą gamą kolorów nie są dużo droższe. Różnica z pewnością ma znaczenie, gdy zamawia się tysiące laptopów, ale gdy kupuje się tylko pięć, to już nie tak bardzo. Dlatego też uważamy, że Lenovo powinno przestać oferować serię E z ekranami, które nie są w stanie wyświetlić gamy kolorów sRGB - klienci małych firm, studenci i inne osoby zainteresowane niedrogim laptopem ThinkPad po prostu zasługują na coś lepszego i prawdopodobnie docenią serię E bardziej, jeśli jakość ekranu będzie lepsza.