Notebookcheck Logo

Dostawca akumulatorów Tesla, Panasonic, jako pierwszy rozpoczyna produkcję akumulatorów 4680 dla bardziej przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych

Panasonic rozpoczął produkcję baterii 4680 (źródło zdjęcia: Nikkei)
Panasonic rozpoczął produkcję baterii 4680 (źródło zdjęcia: Nikkei)
Tesla nie jest już jedynym graczem w mieście, jeśli chodzi o tańsze i bardziej wydajne baterie 4680, które teraz trafiają do jej Cybertrucka.
E-Mobility

Produkcja baterii Panasonic 4680 opóźnienia wydają się być już za nami, a firma właśnie stała się pierwszym dostawcą Tesli, który ogłosił masową produkcję ogniw 4680.

W 2022 roku Panasonic obiecał, że nada najwyższy priorytet dla Tesli jako klienta, gdy zacznie produkować baterie 4680. Tesla wykorzystuje obecnie wszystkie ogniwa 4680, które może wyprodukować, aby zwiększyć produkcję Cybertruckwięc każdy alternatywny dostawca mógłby pomóc jej wprowadzić takie akumulatory do większej liczby swoich pojazdów.

Podczas corocznego wydarzenia akcjonariuszy Tesli, Elon Musk wspomniał, że jeśli nie będzie w stanie obniżyć kosztów produkcji baterii 4680 kosztów do kosztów swoich dostawców, takich jak LG i Panasonic do końca roku, może całkowicie zrezygnować z ich produkcji.

Od tego czasu firma ogłosiła jednak rozpoczęcie masowej produkcji ogniw 4680 z tańszą metodą suchej elektrody więc dopiero okaże się, czy udało jej się osiągnąć parytet kosztowy z ogniwami 4680 firmy Panasonic.

Panasonic nie sprecyzował, czy wykorzysta własną metodę suchej katody do masowej produkcji baterii 4680. Dyrektor generalny Panasonic Energy Kazuo Tadanobu wspomniał jednak, że baterie 4680"przyczynią się do rozpowszechnienia przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych"

4680, rewolucyjny format cylindrycznych akumulatorów litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych (EV), oferuje znaczne ulepszenia w stosunku do konwencjonalnych ogniw 2170. Nowe ogniwa mają pięciokrotnie większą pojemność niż ogniwa 2170. Nie tylko zwiększa to zasięg pojazdów elektrycznych, ale także zmniejsza liczbę ogniw wymaganych do uzyskania tej samej pojemności akumulatora. Skutkuje to bardziej wydajnym procesem montażu zestawu akumulatorów i ostatecznie obniża koszt pojazdów elektrycznych, czyniąc je bardziej przystępnymi dla szerszego rynku.

Ogniwa 4680 są większe niż typowe ogniwa 2170, których używa Tesla, i mogą być wykonane znacznie taniej, przynajmniej w teorii. Ich rozmiar wymaga mniejszej liczby punktów spawania i skutkuje lepszą gęstością objętościową, ponieważ mogą być używane jako element strukturalny w zestawie akumulatorów. Panasonic twierdzi, że

"jest pionierem w masowej produkcji wysokowydajnych ogniw 4680, ustanawiając punkt odniesienia w branży", ale wydaje się, że odnosi się to tylko do oszczędności kosztów związanych ze strukturalnym opakowaniem baterii, a nie suchymi elektrodami.

Metoda produkcji suchych elektrod prowadzi jednak do dalszej redukcji kosztów, ponieważ producenci mogą uniknąć kosztownego powlekania na mokro toksycznymi rozpuszczalnikami i późniejszego wypalania, które wymagają znacznie większych i bardziej energochłonnych obiektów.

Panasonic buduje fabrykę baterii o wartości 4 miliardów dolarów fabrykę baterii w Kansas, aby zaopatrywać Teslę i uzyskać ulgi podatkowe, ale na razie 4680 ogniw będzie produkowanych w Wakayamie, ponieważ w Japonii Panasonic ma klientów takich jak Mazda w kolejce po te baterie.

Proszę kupić uniwersalną ładowarkę do pojazdów elektrycznych Tesla z podwójną wtyczką na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 09 > Dostawca akumulatorów Tesla, Panasonic, jako pierwszy rozpoczyna produkcję akumulatorów 4680 dla bardziej przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych
Daniel Zlatev, 2024-09- 9 (Update: 2024-09- 9)