Dostawcy Tesli wypuszczają akumulatory 6C, które ładują się tak szybko, jak tankowanie na stacji benzynowej, aby pobudzić sprzedaż pojazdów elektrycznych
W zeszłym roku, CATL wprowadził szybkie ładowanie na rynek, ogłaszając ogniwa LFP, takie jak te w Tesli Model 3, które można zwiększyć z 20% do 80% w 10 minut, a także umożliwiają szybkie ładowanie w niskich temperaturach.
Teraz Dostawcy Tesli, CATL i BYD najwyraźniej pracują nad akumulatorami EV, które ładują się jeszcze szybciej, z tak zwaną prędkością 6C. Oznaczałoby to pełne naładowanie w około 10 minut lub naładowanie do 80% w jeszcze krótszym czasie.
Powodem skoku na modę 6C jest uświadomienie sobie, że spowolnienie sprzedaży pojazdów elektrycznych zależy od szybkości i dostępności ładowania. Ludzie chcą, aby ich samochody elektryczne ładowały się w zasadzie w tym samym czasie, co tankowanie ich pojazdów ICE na stacji benzynowej.
CATL, jako największy na świecie producent baterii, jest coraz bardziej zaawansowany w opracowywaniu baterii 6C i podobno planuje wydać owoce swoich wysiłków badawczo-rozwojowych w drugiej połowie roku.
10-minutowa prędkość ładowania zostanie ogłoszona jako część drugiej generacji baterii Kirin która obejmuje innowacje zarówno w zakresie pakowania ogniw, jak i ich składu chemicznego.
Aby osiągnąć te ultraszybkie prędkości ładowania pojazdów elektrycznych do praktycznego zastosowania w pojazdach elektrycznych na rynku masowym, takich jak podstawowy Model 3 lub Model YcATL wykorzysta hybrydową chemię lub połączenie trójskładnikowego litu i fosforanu żelaza.
Baterie LFP, które trafiają do niedrogich pojazdów elektrycznych lub stacji zasilania, takich jak Anker Solix, są tanie właśnie dlatego, że wykorzystują obfite materiały fosforanu żelaza. CATL doda jednak podobno tylko 5% droższych metali, które trafiają do trójskładnikowych akumulatorów do wydajnych samochodów elektrycznych, aby osiągnąć prędkość ładowania 6C.
Pakiety baterii Kirin są również dumne ze swojego rozwiązania chłodzącego, które przechodzi między ogniwami, które obecnie osiąga maksimum przy 16 kW mocy rozpraszania ciepła.
CATL najwyraźniej poprawi to w architekturze Kirin 6C drugiej generacji, aby zwiększyć możliwości rozpraszania ciepła przez akumulator, który można naładować w 10 minut.
Grafitowe elektrody i mieszanka elektrolitów również zostaną ulepszone, aby wytrzymać prędkości ładowania 6C. BYD podobno pracuje również nad własną technologią dla następnej generacji baterii Blade Battery architektura.
Główną kwestią, którą należy się zająć, jest jednak przygotowanie infrastruktury ładowania do dostarczania mocy wyjściowej potrzebnej pojazdom elektrycznym zdolnym do ładowania akumulatorów z prędkością 6C.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon