Notebookcheck Logo

Dota 2 jest wiodącym generatorem bogactwa w świecie e-sportu

Mistrzowie Dota 2, zespół Tundra Esports (źródło zdjęcia: Dota 2)
Mistrzowie Dota 2, zespół Tundra Esports (źródło zdjęcia: Dota 2)
Według najnowszego raportu opartego na oficjalnych statystykach turniejowych, 21 z 35 największych e-sportowych milionerów to zawodowi gracze Dota 2. Choć w porównaniu do Counter-Strike'a, w Dota 2 odbywa się około cztery razy mniej turniejów, pula nagród wyniosła ponad 21 milionów dolarów w porównaniu do 18 milionów dolarów tylko w tym roku.
Gaming Sports / e-Sports Business

Valve's Dota 2 istnieje już od ponad dekady i zadziwiające jest to, że to, co zaczęło się jako stworzony przez społeczność mod do Warcraft III: Reign of Chaos, jest obecnie najbardziej dochodowym tytułem dla profesjonalnych graczy. Nie jest to przypuszczenie, ponieważ liczby nie kłamią: 21 z 35 największych e-sportowych milionerów dorobiło się dzięki Dota 2, a tegoroczna pula nagród przekroczyła 21 milionów dolarów.

Według raportu opartego na danych z Esports Earnings który został opracowany przez indyjską platformę gier zręcznościowych Mobile Premier League (MPL), Dota 2 jest tytułem, który rządzi wszystkimi, jeśli chodzi o konkurencyjne gry. Jeśli chodzi o możliwości generowania bogactwa, na drugim miejscu znajduje się Call of Duty, z zaledwie 5 milionerami. Przechodząc do tegorocznej puli nagród, drugie miejsce zajmuje Counter-Strike, z około 18 milionami dolarów. Jednak w tym przypadku w grę wchodzi prawie 300 turniejów, w porównaniu do 75 w Dota 2.

Inne interesujące rankingi ujawniają, że Rocket League ma największą liczbę graczy (prawie 4000), ale zajmuje dopiero 10. miejsce pod względem nagród, nieco poniżej progu 6 milionów dolarów. Tegoroczne rankingi krajów e-sportowych plasują Chiny na pierwszym miejscu, z ponad 23,4 miliona dolarów dla 1,407 graczy, podczas gdy Stany Zjednoczone zajmują drugie miejsce, z prawie 19,8 miliona dolarów, ale łącznie 3,016 graczy. Kolejne dwie pozycje są bardzo zbliżone, z 9,948 milionami dolarów i 792 graczami (Korea) oraz 9,709 milionami dolarów i 723 graczami (Federacja Rosyjska).

Oprócz tego, że Dota 2 jest tak lukratywna dla profesjonalnych graczy, została wykorzystana w eksperymentach uczenia maszynowego. Zespół botów OpenAI Five pojawił się w 2017 r., a w 2019 r. wygrał 99,4% z 42 729 gier publicznych, które odbyły się podczas czterodniowego wydarzenia online otwartego dla wszystkich. W tym samym roku zespół botów OpenAI Five zdołał pokonać panujących mistrzów z zespołu OG.

Fani Dota 2 mogą pobrać 6-calową figurkę Good Smile Anti-Mage Figma Action Figure z Amazon za 54.91 USD.

Źródło(a)

Mobile Premier League (za pośrednictwem poczty elektronicznej)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 11 > Dota 2 jest wiodącym generatorem bogactwa w świecie e-sportu
Codrut Nistor, 2024-11-26 (Update: 2024-11-26)