AMD stwierdziło wcześniej, że architektura GPU RDNA 4, której użyło do zbudowania raczej imponujące Radeon RX 9070 i RX 9070 XT Radeon RX 9070 i RX 9070 XT nie trafiłyby do mobilnych dyskretnych procesorów graficznych, ale teraz wydaje się, że RDNA 4 na zawsze zostanie zdegradowany wyłącznie do dyskretnych kart graficznych dla komputerów stacjonarnych, a nawet iGPU Zen 6 nie otrzymają odświeżenia RDNA 4.
Niedawna aktualizacja kodu sterownika AMD GPUOpen na GitHub, zauważona przez @Kepler_L2 na Xwskazuje, że RDNA 4 jest oznaczony jako "tylko dGPU" Potwierdza to wcześniejsze plotki, że RDNA 4 nie będzie dostępny w przyszłych iGPU dla nadchodzących APU Zen 6 Medusa Halo lub Medusa Point. Zamiast tego wygląda na to, że przyszłe APU Ryzen będą opierać się na RDNA 3.5, jak wskazano w nasze poprzednie relacje. Pomimo oparcia się na sprzęcie zdecydowanie ostatniej generacji, Medusa Halo iGPU ma podobno przynieść nawet 50% wzrost wydajności w porównaniu do Strix Point 8060S w APU AMD Ryzen AI Max+ 395, który już wcześniej był imponująco potężnym iGPU.
Choć sama w sobie może to być wystarczająco rozczarowująca wiadomość, ma ona większe implikacje dla każdego, kto gra na iGPU AMD obecnej lub przyszłej generacji. Układy iGPU Zen 6 pozostające na starszej architekturze GPU zwiększają liczbę dowodów na to, że pomimo przeciwnych twierdzeń AMD, ostatecznie przeportuje swój nowy FSR 4. Niedawny wywiad Digital Foundry z Eurogamer twierdził, że pewna wersja FSR 4 może być uruchomiona na PS5 Pro, które wykorzystuje sprzęt GPU RDNA 2, co oznacza, że powinno być możliwe uruchomienie FSR 4 na zwykłym sprzęcie PC klasy konsumenckiej, nawet RDNA 2.
Może to oznaczać, że po pewnych optymalizacjach, FSR 4 może zostać przeniesiony na urządzenia sięgające tak daleko wstecz, jak Valve Steam Deck i oryginalny AMD Ryzen Z1 Extreme, który można znaleźć w takich urządzeniach jak Asus ROG Ally X(obecnie 799,99 USD w Best Buy).