Drukarki 3D Bambu zaczynają drukować samodzielnie z dnia na dzień, co skutkuje uszkodzonymi częściami i nieudanymi wydrukami
W niepokojący i potencjalnie ryzykowny sposób, niektórzy właściciele stacjonarnych drukarek 3D Bambu stacjonarnych drukarek 3D obudzili się 15 sierpnia i odkryli, że ich urządzenia niespodziewanie zaczęły drukować w nocy. W niektórych przypadkach wiele kopii obiektów zostało wydrukowanych na istniejących, a kilka drukarek zostało uszkodzonych. Problem dotyczył modeli X1-Carbon i P1P. Od tego czasu Bambu odpowiedziało, że przyczyną była awaria usługi w chmurze i że trwają prace nad poprawkami oprogramowania układowego, aby zapobiec powtórzeniu się takiego incydentu.
Kilku użytkowników zgłosiło problem na Reddit i X (fka Twitter) ze zdjęciami i filmami https://www.reddit.com/r/BambuLab/comments/15sjogn/secondary_camera_with_timestamps_one_to_many_f/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3 pokazujące zniekształcone/zduplikowane zadania drukowania i uszkodzone komponenty. Oprócz niepokojącego aspektu odpalenia maszyny bez zapowiedzi i bez nadzoru w środku nocy, wiele osób słusznie uznało to za poważne zagrożenie pożarowe, biorąc pod uwagę, że dysze drukujące zazwyczaj osiągają wysokie temperatury. Nie zgłoszono jednak żadnego poważnego wypadku.
That explains this mess, which is way more spaghetti than what I had printing when I went to bed. pic.twitter.com/nPv2BDL1kf
— Denise (@stlDenise3D) August 15, 2023
Firma opublikowała przeprosiny i wyjaśnienia dzień później. Zasadniczo zadania drukowania wysłane za pośrednictwem trybu LAN 15. nie powiodły się z powodu problemów z usługą chmurową Bambu. Po otrzymaniu braku potwierdzenia, niektórzy użytkownicy podejmowali wiele prób. Później serwer wysłał polecenia dla wszystkich tych "zaciętych zadań" bez sprawdzenia, czy obiekt znajdował się już na stole do drukowania, powodując problemy sprzętowe.
W kolejnym poście na https://blog.bambulab.com/update-for-cloud-downtime/bambu obiecało, że nadchodzące poprawki oprogramowania układowego i zmiany w usłudze w chmurze dodadzą dwie kontrole: po pierwsze, że ukończone wydruki są usuwane z łóżka przed rozpoczęciem następnego, a po drugie, że temperatura podgrzewanych części jest stale monitorowana, ostrzegając użytkownika i wyłączając grzejniki w przypadku błędu. Firma zapewniła również poszkodowanych użytkowników o "pomocy w naprawie drukarek" w razie potrzeby, a także o częściach zamiennych i szpulach filamentu, aby zrekompensować wszelkie poniesione szkody i straty.