Dyrektor generalny BYD jest lepszy w produkcji samochodów niż Elon Musk, ponieważ teraz przewyższa marże Tesli
Główny konkurent Tesli, BYD, zdołał ją prześcignąć pod względem specyfikacji pojazdów elektrycznych w stosunku do ceny i odnotował znacznie wyższą marżę zysku brutto marżę zysku bruttorównież. Według Charliego Mungera dzieje się tak po prostu dlatego, że jej dyrektor generalny jest lepszy od Elona Muska w "robieniu rzeczy", w tym samochodów i baterii.
VC Berkshire Hathaway, który był wczesnym inwestorem w motoryzacyjne wysiłki BYD i widział, jak jego udziały wzrosły 35-krotnie, określił CEO Wang Chuanfu jako "fanatyka, który wie, jak faktycznie robić rzeczy własnymi rękami".
"Innymi słowy, jest bliżej zera... facet w BYD jest lepszy w robieniu rzeczy niż Elon" - dodał Munger, przyznając jednocześnie, że obecnie istnieje zbyt duże ryzyko w branży motoryzacyjnej ze względu na związki zawodowe i niepewność co do tempa transformacji pojazdów elektrycznych.
Mimo to nadal chwalił Wanga, mówiąc, że "może spojrzeć na czyjąś część samochodową i może wymyślić, jak zrobić tę cholerną rzecz", a następnie dodając, że BYD "przyłożył stopę do deski podłogowej" pomimo niekorzystnych warunków panujących w branży.
Zakłady BYD wydają się opłacać, ponieważ właśnie odnotowano marżę zysku brutto na poziomie 25%, znacznie wyższą niż 17% Tesli w 3. kwartale. Tesla nadal osiąga najwyższy w branży zysk w przeliczeniu na pojazd, ale ten ważny wskaźnik skurczył się o połowę w stosunku do szczytowego poziomu, podczas gdy BYD odnotował rekordowe zyski na wyprodukowaną jednostkę i prawie dorównał Tesli pod względem sprzedaży pojazdów elektrycznych.
Według lokalnego analityka, bystrość produkcyjna BYD i integracja pionowa jako Producent akumulatorów do pojazdów elektrycznych "Wzrost wolumenu spowodował bardziej znaczące korzyści skali i znacznie obniżył średnią amortyzację na pojazd", pisze Xu Huixiong z Essence Securities, podczas gdy "cena węglanu litu klasy akumulatorowej spadła o 5,5 procent do 241 000 RMB (32 940 USD) za tonę w trzecim kwartale w porównaniu do drugiego kwartału, co skutkowało niższym średnim kosztem na pojazd".
Ponadto BYD udało się skierować klientów w stronę modeli pojazdów, które mają najwyższe marże brutto, sprzedając ich o 27% więcej niż w poprzednim kwartale.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon