Dyrektor generalny Forda przyznaje, że małe, przystępne cenowo pojazdy elektryczne są kluczem do walki z Teslą Model 2, rosnącą czerwoną falą bez spalania pieniędzy
Ford boryka się z problemem rentowności w swoim dziale pojazdów elektrycznych, a firma szacuje nawet 3 miliardy dolarów utraconych przychodów z działalności związanej z pojazdami elektrycznymi tylko w 2023 roku. Podczas konferencji Wolfe Research Global Auto Conference, dyrektor generalny Forda, Jim Farley, skomentował swoją strategię na rzecz sukcesu pojazdów elektrycznych w przyszłości, która zakłada dość gwałtowne odejście od ostatnich trendów projektowych Forda.
Przemawiając na konferencji, Farley powiedział (za pośrednictwem Automotive News), że Ford będzie intensywnie inwestował w rozwój małego, niedrogiego pojazdu elektrycznego, który może osiągnąć rentowność w ciągu 12 miesięcy lub krócej.
"To nie podlega negocjacjom, że zamierzamy przeznaczyć kapitał na nowy przystępny cenowo pojazd elektryczny ... i musisz zarabiać pieniądze w ciągu pierwszych 12 miesięcy" - powiedział Farley, komentując dalej, że "klient powiedział nam teraz, że jeśli masz [EV] większy niż Escape, lepiej, żeby był naprawdę funkcjonalny lub był pojazdem roboczym"
Inne komentarze Farleya wskazywały, że nowy pojazd elektryczny będzie celował w lepszą ekonomię i koszty operacyjne niż econoboxy, takie jak Toyota Corolla i Honda Civic, w szczególności wskazując dość kompaktowego Forda Escape jako pułap wielkości dla tych celów.
Jak na ironię, mniej więcej w czasie, gdy Ford zaczął intensywniej inwestować w produkcję pojazdów elektrycznych, zaczął odchodzić od samochodów kompaktowych, czego kulminacją było zamknięcie ostatniej linii produkcyjnej Fiesty w Kolonii w Niemczech w Kolonii w Niemczech. Niemiecki zakład produkujący Fiestę został później przeznaczony do produkcji w pełni elektrycznego Explorera - pełnowymiarowego siedmiomiejscowego SUV-a.
Kiedy dokładnie możemy spodziewać się kompaktowego hatcha od Forda, pozostaje na razie tajemnicą, ale Farley wydaje się nie tracić czasu, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego komentarze na temat agresywnej konkurencji z Chin, która ma wylądować w USA w nadchodzących latach. To powiedziawszy, Notebookcheck wcześniej informował o tanim kompaktowym projekcie Forda EV skunkworks, który najwyraźniej celował w okno startowe 2024-2025.
Kiedy Ford w końcu ponownie wejdzie na rynek samochodów kompaktowych z elektrycznym pojazdem elektrycznym, może stanąć w obliczu trudnej bitwy, dzięki ostrej konkurencji w tym sektorze. Fiat i jego 500e oraz 600eobok Mini Cooper SEa także nadchodzący Renault 5 EV są silnymi konkurentami w Europie, podczas gdy Tesla i Chevrolet podobno planują niedrogie kompaktowe opcje, które powinny być dostępne w sugerowanej cenie detalicznej poniżej 25 000 USD.
Proszę kupić ładowarkę dopojazdów elektrycznych poziomu 2 ChargePoint Home Flex z obsługą Wi-Fi na Amazon lub sprawdzić zestaw samochodowy Heller Renault R5 Turbo na Amazon.
Jim Farley said the automaker is pivoting its EV strategy to focus on a cheaper platform that can make money sooner after launch. #Ford #EV https://t.co/cVHGm0XdFo
— Automotive News (@Automotive_News) February 15, 2024