Notebookcheck Logo

Dyrektor generalny Forda przyznaje, że małe, przystępne cenowo pojazdy elektryczne są kluczem do walki z Teslą Model 2, rosnącą czerwoną falą bez spalania pieniędzy

Ford może w niedalekiej przyszłości powrócić do formy z elektryczną Fiestą ST lub podobnym modelem. (Źródło zdjęcia: Ford)
Ford może w niedalekiej przyszłości powrócić do formy z elektryczną Fiestą ST lub podobnym modelem. (Źródło zdjęcia: Ford)
Krótko po tym, jak Ford zaprzestał produkcji subkompaktowej Fiesty w Europie, dyrektor generalny Jim Farley powiedział, że zlecił swojemu zespołowi opracowanie planu opracowania małego, niedrogiego pojazdu elektrycznego, który sprawi, że działalność firmy w zakresie pojazdów elektrycznych będzie bardziej opłacalna.
E-Mobility Business Fail

Ford boryka się z problemem rentowności w swoim dziale pojazdów elektrycznych, a firma szacuje nawet 3 miliardy dolarów utraconych przychodów z działalności związanej z pojazdami elektrycznymi tylko w 2023 roku. Podczas konferencji Wolfe Research Global Auto Conference, dyrektor generalny Forda, Jim Farley, skomentował swoją strategię na rzecz sukcesu pojazdów elektrycznych w przyszłości, która zakłada dość gwałtowne odejście od ostatnich trendów projektowych Forda.

Przemawiając na konferencji, Farley powiedział (za pośrednictwem Automotive News), że Ford będzie intensywnie inwestował w rozwój małego, niedrogiego pojazdu elektrycznego, który może osiągnąć rentowność w ciągu 12 miesięcy lub krócej.

"To nie podlega negocjacjom, że zamierzamy przeznaczyć kapitał na nowy przystępny cenowo pojazd elektryczny ... i musisz zarabiać pieniądze w ciągu pierwszych 12 miesięcy" - powiedział Farley, komentując dalej, że "klient powiedział nam teraz, że jeśli masz [EV] większy niż Escape, lepiej, żeby był naprawdę funkcjonalny lub był pojazdem roboczym"

Inne komentarze Farleya wskazywały, że nowy pojazd elektryczny będzie celował w lepszą ekonomię i koszty operacyjne niż econoboxy, takie jak Toyota Corolla i Honda Civic, w szczególności wskazując dość kompaktowego Forda Escape jako pułap wielkości dla tych celów.

Jak na ironię, mniej więcej w czasie, gdy Ford zaczął intensywniej inwestować w produkcję pojazdów elektrycznych, zaczął odchodzić od samochodów kompaktowych, czego kulminacją było zamknięcie ostatniej linii produkcyjnej Fiesty w Kolonii w Niemczech w Kolonii w Niemczech. Niemiecki zakład produkujący Fiestę został później przeznaczony do produkcji w pełni elektrycznego Explorera - pełnowymiarowego siedmiomiejscowego SUV-a.

Kiedy dokładnie możemy spodziewać się kompaktowego hatcha od Forda, pozostaje na razie tajemnicą, ale Farley wydaje się nie tracić czasu, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego komentarze na temat agresywnej konkurencji z Chin, która ma wylądować w USA w nadchodzących latach. To powiedziawszy, Notebookcheck wcześniej informował o tanim kompaktowym projekcie Forda EV skunkworks, który najwyraźniej celował w okno startowe 2024-2025.

Kiedy Ford w końcu ponownie wejdzie na rynek samochodów kompaktowych z elektrycznym pojazdem elektrycznym, może stanąć w obliczu trudnej bitwy, dzięki ostrej konkurencji w tym sektorze. Fiat i jego 500e oraz 600eobok Mini Cooper SEa także nadchodzący Renault 5 EV są silnymi konkurentami w Europie, podczas gdy Tesla i Chevrolet podobno planują niedrogie kompaktowe opcje, które powinny być dostępne w sugerowanej cenie detalicznej poniżej 25 000 USD.

Proszę kupić ładowarkę dopojazdów elektrycznych poziomu 2 ChargePoint Home Flex z obsługą Wi-Fi na Amazon lub sprawdzić zestaw samochodowy Heller Renault R5 Turbo na Amazon.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 02 > Dyrektor generalny Forda przyznaje, że małe, przystępne cenowo pojazdy elektryczne są kluczem do walki z Teslą Model 2, rosnącą czerwoną falą bez spalania pieniędzy
Julian van der Merwe, 2024-02-16 (Update: 2024-02-16)