Dyrektor generalny Forda zachwala hybrydy jako alternatywę dla pojazdów elektrycznych - według badania 38% Amerykanów zgadza się z tym stwierdzeniem
Rynek pojazdów elektrycznych wciąż znajduje się w opłakanym stanie, a spowolnienie sprzedaży i rosnące zapasy skutkują gwałtownymi obniżkami cen i nieuniknionym wyścigiem na dno. Istnieje wiele czynników, które prawdopodobnie przyczyniają się do spowolnienia sprzedaży pojazdów elektrycznych, ale wydaje się, że dyrektor generalny Forda, Jim Farley, wraz z Amerykanami postrzegają hybrydy jako realną alternatywę. Chociaż Farley wydaje się uważać, że łagodne hybrydy - znane również jako hybrydy zwiększające zasięg - są lepszym długoterminowym rozwiązaniem niż PHEV (hybrydowe pojazdy elektryczne typu plug-in).
Podczas niedawnej konferencji Bernstein (za pośrednictwem Reuters), dyrektor generalny Forda stwierdził, że PHEV mogą być nieistotne w ciągu kilku lat, mówiąc dalej, że "hybrydy o rozszerzonym zasięgu" są "ważną technologią dla przyszłości branży"
Tymczasem badanie 2024 KPMG American Perspectives Surveyw którym przebadano 1500 mieszkańców USA z różnych stanów, wykazało, że aż 34% respondentów - lub 43% na Zachodnim Wybrzeżu USA - rozważyłoby zakup pojazdu hybrydowego, podczas gdy 38% chciałoby kupić tradycyjny samochód spalinowy. Tylko 21% respondentów preferowało pojazdy elektryczne, a tylko 3% było obojętnych. Badanie nie rozróżnia jednak różnych typów hybryd, jak robi to dyrektor generalny Forda. Biorąc pod uwagę ogólne preferencje respondentów ankiety co do czasu ładowania pojazdów elektrycznych poniżej 20 minut, nie byłoby zaskoczeniem, gdyby okazało się, że pojazdy PHEV nie są preferowanym wariantem pojazdów elektrycznych przez większość respondentów.
Jeśli pojazd elektryczny, standardowy pojazd zasilany gazem i hybryda kosztują tyle samo i mają te same funkcje, który typ pojazdu wolałby Pan/Pani kupić?
Proszę pamiętać, że w ankiecie, o której mowa, respondenci brali pod uwagę pojazdy w tej samej cenie, co obecnie nie jest rzeczywistością w większości sytuacji, chociaż wszyscy od Jeep do General Motorsa nawet Ford mają obecnie swoje pomysły na przystępne cenowo pojazdy elektryczne. To, w połączeniu z niedawną presją ze strony chińskich marek pojazdów elektrycznych, prawdopodobnie znacznie obniży ceny pojazdów elektrycznych w nadchodzących latach.