Dyrektor generalny VW North America ostrzega przed zawyżaniem cen nadchodzących ID. Buzz
Volkswagen ogłosił niedawno że wersja z długim rozstawem osi inspirowanego stylem retro minibusa ID. Buzz trafi na rynek amerykański w najbliższej przyszłości. Wkrótce po ogłoszeniu, w wywiadzie dla Automotive Newsdyrektor generalny VW America, Pablo Di Si, miał kilka niecenzuralnych słów dla dealerów, którzy chcą wyłudzać od klientów ceny na ID. Buzz.
Di Si zdaje sobie sprawę ze stanu rynku pojazdów elektrycznych w tej chwili, przyznając, że musi istnieć strategia radzenia sobie z przytłaczającymi zamówieniami przedpremierowymi i popytem, ale jest zdeterminowany, aby klienci VW nie ucierpieli w wyniku zwiększonego popytu.
Nie możemy popełnić błędu [z] tym pojazdem. Jeśli chodzi o klienta, przedyskutujmy to. Mamy dobre relacje z siecią [dealerów]. Nie możemy stosować marż.
ID. Buzz w szczególności nie kwalifikuje się do amerykańskich zachęt podatkowych, co oznacza, że niekontrolowane marże dealerów mogą podnieść cenę do nieracjonalnego terytorium, kosztując Volkswagena wiele sprzedaży swojego długo oczekiwanego elektrycznego minivana. Di Si przyznaje, że kończy się czas na wdrożenie systemu, który radzi sobie z wysokim popytem w sposób sprawiedliwy zarówno dla konsumentów, jak i dealerów.
Musimy znaleźć uczciwy sposób ... dla konsumenta i dealera - bez zawyżania cen, aby system się nie załamał. Mamy, powiedziałbym, kolejne trzy do pięciu miesięcy, aby to rozgryźć. Nie mamy jeszcze rozwiązania.
Rywale, tacy jak Tesla i Ford, coraz bardziej opierają się na sprzedaży online, ograniczając marże i opłaty dealerskie. Strategie te mogą być odbierane jako wrogie wobec dealerów, a Volkswagen wydaje się chcieć utrzymać pozytywne relacje z siecią dealerską, zamiast całkowicie ją odciąć.