EA rozważa wykorzystanie reklam w grach
Podczas telekonferencji w dniu 7 maja 2024 r., której transkrypcja jest dostępna online, EA omówiła możliwość integracji reklam z grami. Wydaje się, że firma planuje dynamiczne wstawianie reklam (DAI). Jest to technologia, która inteligentnie wyświetla treści reklamowe w oparciu o nawyki użytkowników, zainteresowania i dane historyczne. Andrew Wilson, dyrektor generalny EA, wypowiedział się na konferencji w następujący sposób:
"Reklama ma szansę stać się dla nas znaczącym motorem wzrostu. Mamy teraz wewnętrzne zespoły w firmie, które analizują, w jaki sposób dokonujemy bardzo przemyślanych wdrożeń w naszych grach".
w 2021 roku Electronic Arts powiedziało PC Gamer że nie ma planów dotyczących reklam w grach. Podczas telekonferencji w maju 2022 r dyrektor generalny Andrew Wilson wycofał się jednak i powiedział, że reklama ma swoje miejsce w grach wideo, jeśli jest "zrobiona naprawdę dobrze". Z transkrypcji nie wynika jasno, jak dokładnie mogłaby wyglądać integracja reklam w grach EA.
EA już wcześniej umieszczało reklamy w grach
Z historycznego punktu widzenia, reklamy w grach EA nie są niczym nowym. Już w 1994 roku firma zintegrowała billboardy i znaki marek takich jak Panasonic i Adidas w grze "FIFA International Soccer". Niemniej jednak temat ten pozostaje kontrowersyjny. Podczas gdy reklama odgrywa ważną rolę w finansowaniu tytułów free-to-play i gier mobilnych, jest ona często krytycznie postrzegana w grach AAA i konsolowych.
Call of Duty Modern Warfare 3 firmy Microsoft jest przykładem tego, jak negatywnie gracze reagują na reklamy, gdy są one natrętne. W grudniu 2023 r. graczom Xbox pokazano pełnoekranową reklamę gry, co doprowadziło do wielu negatywnych komentarzy na https://www.reddit.com/r/XboxSeriesX/comments/17madi2/windows_central_i_do_not_want_these_massive/
Źródło(a)
Zdjęcia: Electronic Arts