Notebookcheck Logo

EV za nieco ponad 20 000 euro: Stellantis i Leapmotor rozpoczynają sprzedaż w Europie

Model C10 jest już znany w takiej czy innej formie od innych marek. (Zdjęcie: Leapmotor)
Model C10 jest już znany w takiej czy innej formie od innych marek. (Zdjęcie: Leapmotor)
Czwarty co do wielkości producent samochodów na świecie ogłasza sprzedaż dwóch chińskich modeli e-samochodów. Obejmują one dziewięć krajów w Europie, a szczególnie jeden model może być interesujący.
Business E-Mobility

Po tej współpracy nie należy spodziewać się technicznych nowinek. Nie jest to jednak część esencji marki Stellantis. Opel, Peugeot i Fiat są bardziej znane z ekonomicznych i pragmatycznych samochodów produkowanych w dużych ilościach.

Daje to powód, by wiele oczekiwać od spółki joint venture Leapmotor i Stellantis, która w 51 procentach należy do holenderskiego producenta samochodów jako Leapmotor International B.V.. Ten ostatni sprzedaje obecnie około 6 milionów pojazdów rocznie.

Rozpoczęcie sprzedaży będzie odpowiednio rozległe. Pierwsze dwa modele będzie można kupić w około 200 punktach sprzedaży w dziewięciu krajach europejskich od września 2024 roku. Początkowo będą to Niemcy, Francja, Włochy, Holandia, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Grecja i Rumunia. Inne kraje na wszystkich kontynentach pojawią się później, z wyjątkiem Ameryki Północnej.

Przede wszystkim Leapmotor T03 został zaprojektowany tak, aby był przystępny cenowo i kompaktowy. (Zdjęcie: Leapmotor)
Przede wszystkim Leapmotor T03 został zaprojektowany tak, aby był przystępny cenowo i kompaktowy. (Zdjęcie: Leapmotor)

Nic dziwnego, że jeden z modeli jest raczej klasycznie ukształtowanym SUV-em o umiarkowanych proporcjach. Mówi się, że C10 osiąga maksymalnie 650 kilometrów (400 mil) na jednym ładowaniu i ma moc 200 kW lub 276 KM. Podczas gdy ceny w Chinach wynoszą obecnie nieco poniżej 17 000 euro, prawdopodobnie będzie on kosztował ponad dwa razy więcej, gdy zostanie dostosowany do rynku europejskiego. W końcu może również pochwalić się 5 gwiazdkami w teście zderzeniowym Euro NCAP.

Mniejszy T03 już działa poniżej konkurencji, przynajmniej tej obecnej. I pasuje do różnych zapowiedzi Stellantis, aby wprowadzić na rynek samochód elektryczny za mniej niż 25 000 euro.

Cena dla Europy wynosi obecnie około 22 000 euro, ale może się jeszcze zmienić do września i, jak zawsze, będzie w dużej mierze zależeć od wyposażenia. Oczywiste jest, że będzie to raczej skromny pojazd. Niemniej jednak 70 kW lub 95 KM i zasięg 280 kilometrów powinny wystarczyć w zdecydowanej większości scenariuszy.

Zwłaszcza jako drugi samochód lub do poruszania się między miastem a wsią, redukcja do niezbędnych elementów powinna być odpowiednia.

Możemy również oczekiwać kolejnych modeli, które będą dodawane co roku. Na przykład C01 to kolejny zaskakująco dynamiczny sedan.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 05 > EV za nieco ponad 20 000 euro: Stellantis i Leapmotor rozpoczynają sprzedaż w Europie
Mario Petzold, 2024-05-15 (Update: 2024-05-15)