Ekstremalne podkręcenie sprawia, że Nintendo Switch działa w większości gier przy 60 FPS
Nintendo Switch może nie mieć tego, czego potrzeba, aby konkurować z nowymi handheldami do gier, takimi jak Asus ROG Ally X (Z1 Extreme Ally obecnie 549,99 USD w Best Buy). Jego sprzęt, a konkretnie SoC Nvidia Tegra X1, pochodzi z 2015 roku. Ale jest w stanie uruchomić sporą liczbę gier. Oczywiście nie wszystkie z tych tytułów działają tak płynnie, jak można by tego oczekiwać.
Jednak po wprowadzeniu poprawek, starzejąca się konsola Nintendo Switch może obsłużyć większość gier z płynnością 60 klatek na sekundę. To właśnie udowodnił YouTuber o pseudonimie naga. Podkręcenie zastosowane w handheldzie do gier jest jednak dość ekstremalne, z Procesor podkręcony do maksymalnie 2703 MHz, GPU do 1497 MHz, a pamięć RAM do 3033 MHz.
Co więcej, YouTuber zwiększył pamięć RAM Nintendo Switch do 8 GB. Dla porównania, po wyjęciu z pudełkahandheld wyposażony jest w 4 GB pamięci RAM, z procesorem taktowanym z maksymalną częstotliwością 1900 MHz i GPU taktowanym z maksymalną częstotliwością 1267 MHz. To powiedziawszy, z ekstremalnym podkręceniem, naga zaprezentowała wiele gier działających przy stałym 60 FPS.
Niektóre z gier zaprezentowanych przez YouTubera to Red Dead RedemptiongTA San Andreas, Monster Hunter Rise i Assassin's Creed Black Flag. Co ciekawe, nawet ekstremalnie podkręcone Nintendo Switch miało problem z utrzymaniem Dragon Quest XI S powyżej 30 FPS. Jest to jednak dość wymagająca gra.
Kolejną rzeczą wartą odnotowania jest to, że naga pokazała, że największy wzrost osiąga się dzięki aktualizacji pamięci RAM. Oznacza to, że Nintendo Switch jest głównie powstrzymywany przez 4 GB pamięci RAM, z którą jest dostarczany. Ale nie jest to jedyny przypadek, ponieważ Xbox Series S również zmaga się z dużą liczbą gier ze względu na mniejszą ilość pamięci RAM. Miejmy nadzieję, że Nintendo wyciągnęło wnioski i lepiej wyposaży swój handheld do gier następnej generacji.
Źródło(a)
naga na YouTube (wideo osadzone powyżej) via: Wccftech