Notebookcheck Logo

Elektryczna Toyota Land Cruiser Se porzuca surowe korzenie wraz z podobnym do Hiluxa pickupem EPU na Japan Mobility Show

Toyota na nowo wyobraża sobie Land Cruisera jako luksusowy siedmiomiejscowy samochód ery elektrycznej. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Toyota na nowo wyobraża sobie Land Cruisera jako luksusowy siedmiomiejscowy samochód ery elektrycznej. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Toyota zaprezentowała przedpremierowo to, czego można spodziewać się po Japan Mobility Show, ale głównymi atrakcjami pokazu z pewnością będą koncepcje elektrycznego Land Cruisera i pickupa EPU. Land Cruiser zmienia jednak znacznie swoje surowe korzenie, przybierając kształt siedmiomiejscowego crossovera zamiast hardkorowego off-roadera.
E-Mobility Launch Business

Toyota była nieco wolniejsza niż inni tradycyjni producenci samochodów, jeśli chodzi o przyjmowanie pojazdów elektrycznych, ale koncepcje elektrycznego Land Cruisera Se i EPU, które prezentuje na tegorocznym Japan Mobility Show, pokazują, że Toyota w końcu poważnie traktuje nową branżę.

Toyota nie ujawniła zbyt wiele na temat koncepcji samochodów, poza zdjęciami i kilkoma punktami, ale z projektów można wiele wywnioskować. Toyota Land Cruiser Se, na przykład, widzi utylitarny design poprzednich modeli Land Cruiser porzucony na rzecz bardziej futurystycznego, luksusowego designu.

Kilka szczegółów, które Toyota ujawniła na temat Land Cruisera Se, obejmuje rozstaw osi wynoszący 3050 mm (120 cali), który wzrósł o około 200 mm w porównaniu z 2849 mm (112,2 cala) Land Cruisera 2024 ICE. Podczas gdy Land Cruiser Se doczekał się znaczących zmian konstrukcyjnych, które porzuciły surowy, gotowy do jazdy w terenie wygląd, elektryczny SUV nadal wygląda przyzwoicie muskularnie i zaskakująco przyziemnie, jak na koncepcję.

Z drugiej strony zdjęcia elektrycznego pickupa Toyota EPU ujawniają pojazd, który wydaje się nieco bardziej praktyczny. Nawet koncepcja https://www.notebookcheck.net/Toyota-teases-new-FT-3e-and-FT-Se-concept-EVs.760083.0.html - przypuszczalnie najbardziej niewiarygodna wersja pojazdu - ma tradycyjne klamki drzwi zamiast minimalistycznych, dotykowych listew, które są obecnie dostępne w wielu pojazdach elektrycznych.

Reszta projektu jest równie praktyczna, z krótkim przodem, kompaktowymi wymiarami i składaną środkową klapą, która skutecznie zwiększa przestrzeń ładunkową i powinna pozwolić na bardziej wszechstronne wykorzystanie łóżka.

Toyota przedstawi więcej szczegółów na temat swoich najnowszych elektrycznych przedsięwzięć podczas Japan Mobility Show jeszcze w tym tygodniu.

Proszę kupić zdalnie sterowany model Toyota Hilux FMS 1/18 RC Crawler K10 4WD na Amazon.

Koncepcyjna Toyota Land Cruiser Se charakteryzuje się znacznie bardziej futurystycznym designem z dość muskularnymi elementami wizualnymi. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Koncepcyjna Toyota Land Cruiser Se charakteryzuje się znacznie bardziej futurystycznym designem z dość muskularnymi elementami wizualnymi. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Pomimo rozczarowującego odejścia od typowo wytrzymałych projektów Land Cruisera, przeprojektowana koncepcja wygląda raczej elegancko i nowocześnie. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Pomimo rozczarowującego odejścia od typowo wytrzymałych projektów Land Cruisera, przeprojektowana koncepcja wygląda raczej elegancko i nowocześnie. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Długie, siedmiomiejscowe nadwozie Land Cruisera Se ma dłuższe zwisy niż poprzednie modele Land Cruisera. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Długie, siedmiomiejscowe nadwozie Land Cruisera Se ma dłuższe zwisy niż poprzednie modele Land Cruisera. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Koncepcyjna Toyota EPU ma znacznie bardziej utylitarny wygląd niż Land Cruiser Se, dzięki nadwoziu z podwójną kabiną i rozkładanemu łóżku. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Koncepcyjna Toyota EPU ma znacznie bardziej utylitarny wygląd niż Land Cruiser Se, dzięki nadwoziu z podwójną kabiną i rozkładanemu łóżku. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Wygląda na to, że Toyota zainspirowała się Teslą przy projektowaniu koncepcji EPU, chociaż prawdopodobnie odziedziczy układ kierowniczy z Lexusa RZ450e. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Wygląda na to, że Toyota zainspirowała się Teslą przy projektowaniu koncepcji EPU, chociaż prawdopodobnie odziedziczy układ kierowniczy z Lexusa RZ450e. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Krótkie zwisy, nisko położony środek ciężkości i zrównoważony rozkład masy w wyniku zamontowania akumulatora w podłodze powinny pomóc EPU w sytuacjach terenowych. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Krótkie zwisy, nisko położony środek ciężkości i zrównoważony rozkład masy w wyniku zamontowania akumulatora w podłodze powinny pomóc EPU w sytuacjach terenowych. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Poza brakiem dotykowych wejść, wnętrze EPU wydaje się przestronne i praktyczne. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Poza brakiem dotykowych wejść, wnętrze EPU wydaje się przestronne i praktyczne. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Kompaktowa koncepcyjna Toyota EPU jest o ponad 200 mm krótsza niż Toyota Hilux z 2021 roku. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Kompaktowa koncepcyjna Toyota EPU jest o ponad 200 mm krótsza niż Toyota Hilux z 2021 roku. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Toyota EPU wygląda z przodu wyraźnie jak pojazd elektryczny. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Toyota EPU wygląda z przodu wyraźnie jak pojazd elektryczny. (Źródło zdjęcia: Toyota)
 

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 10 > Elektryczna Toyota Land Cruiser Se porzuca surowe korzenie wraz z podobnym do Hiluxa pickupem EPU na Japan Mobility Show
Julian van der Merwe, 2023-10-23 (Update: 2023-10-23)