Notebookcheck Logo

Elektryczna furgonetka Honda kei testuje wymienne baterie we współpracy z japońską firmą dostawczą

Honda będzie współpracować z japońskim Yamato Transport w celu przetestowania elektrycznych samochodów dostawczych z wymiennymi akumulatorami. (Źródło zdjęcia: Honda via Nikkei Asia)
Honda będzie współpracować z japońskim Yamato Transport w celu przetestowania elektrycznych samochodów dostawczych z wymiennymi akumulatorami. (Źródło zdjęcia: Honda via Nikkei Asia)
Wymienne akumulatory zapewniają krótki czas przestoju dla komercyjnych firm dostawczych, skutecznie zwiększając zasięg tam, gdzie dostępne są stacje wymiany. Koncepcja MEV-Van opiera się na kompaktowej Hondzie N-Van e:, która zadebiutowała na początku tego roku i będzie testowana przez japońską firmę dostawczą Yamato Transport.
E-Mobility Business

Pojazdy elektryczne z wymiennymi akumulatorami nie są obcą koncepcją w Azji, z takimi jak NIO są teraz w stanie dokonać wymiany baterii w mniej niż 3 minuty. Nawet pierwszy motocykl Kawasaki https://www.notebookcheck.net/Kawasaki-Ninja-e-1-and-Z-e1-to-land-in-October-with-disappointing-power-output-and-swappable-battery-packs.755148.0.html w elektryczny motocykl dojeżdżający do pracy jest wyposażony w wymienne akumulatory. Według Nikkei Asiahonda zwraca teraz uwagę na technologię wymiennych akumulatorów dzięki koncepcji Honda MEV-Van we współpracy z Yamato Transport.

Firmy planują przetestować wymienne akumulatory EV w kompaktowej, lekkiej Hondzie N-Van e: która została przystosowana do korzystania z modułów Honda Mobile Power Pack e, które mają pojemność 1,3 kWh. Powinno to umożliwić kierowcom wymianę akumulatorów między dostawami i skrócić czas przestoju pojazdu.

Wymienne akumulatory pomagają sprostać niektórym wyzwaniom związanym z małymi pojazdami, takimi jak samochody kei i motocykle. Ze względu na ograniczenia związane z wagą i rozmiarem takich pojazdów, akumulatory litowo-jonowe, które zwykle zajmują większość podwozia konsumenckich pojazdów elektrycznych, są zbyt małe, aby zapewnić setki kilometrów zasięgu oczekiwane przez wielu konsumentów.

Standardowa elektryczna Honda N-Van e: jest doskonałym przykładem tego, jak te ograniczenia wielkości wpływają na zasięg, ponieważ jej akumulator zapewnia tylko 210 km (130 mil) zasięgu - proszę zauważyć, że wariant napędzany silnikiem spalinowym ma osiągnąć moc 63 KM, więc nie jest tak, że poświęca zasięg na rzecz osiągów.

Honda nie określiła jeszcze, ile zasięgu pozbawia MEV-Van konwersja baterii, ale jest to prawdopodobnie znaczne, ponieważ przenosi się z konstrukcji deskorolki do modułowej kompaktowej baterii umieszczonej w tej samej przestrzeni podłogowej. Na zdjęciach z Carscoops, wygląda na to, że MEV-Van wykorzystuje dwa zestawy po cztery akumulatory, co daje mu łączną pojemność nieco ponad 10 kWh.

Honda zadebiutuje MEV-Van na targach Japan Mobility Show 2023, które rozpoczną się 28 października 2023 roku.

Proszę kupić uchwyt na telefon LISEN MagSafe dla Tesla Model 3 i Y na Amazon.

Zdjęcia podglądowe konceptu Honda MEV-Van wskazują na raczej niewielką pojemność akumulatora. (Źródło zdjęcia: Honda via Carscoops)
Zdjęcia podglądowe konceptu Honda MEV-Van wskazują na raczej niewielką pojemność akumulatora. (Źródło zdjęcia: Honda via Carscoops)

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 10 > Elektryczna furgonetka Honda kei testuje wymienne baterie we współpracy z japońską firmą dostawczą
Julian van der Merwe, 2023-10-21 (Update: 2023-10-21)