Elektryczne BMW M3 z architekturą Neue Klasse o mocy do 1000 KM i napędem AWD po i3 i iX3 SUV
Wyczynowe sedany i samochody sportowe BMW z serii M to jedne z najlepiej przyjętych pojazdów do tej pory, a M3 zyskało szczególnie lojalnych fanów dzięki swojej zwinności i frajdzie z jazdy. Zgodnie z komentarzami szefa rozwoju produktu BMW, Franka Webera, podczas okrągłego stołu, w którym uczestniczyła australijska publikacja CarSales, następne M3 zostanie wprowadzone na rynek w 2027 roku z całkowicie elektrycznym układem napędowym.
W ramach platformy Neue Klasse nowe M3 będzie miało maksymalną teoretyczną moc 1000 KM i może być napędzane czterosilnikowym układem napędowym AWD.
Odnosząc się do platformy Neue Klasse, Weber zauważa, że "... została zaprojektowana dla czterech niezależnie działających maszyn elektrycznych [silników] o mocy do jednego megawata... a następnie masz kilka ustawień, w których możesz pójść głębiej w coś, co jest coraz bardziej nastawione na napęd na tylne koła z możliwościami sterowania, jakie masz z maszynami elektrycznymi".
W związku z tym można oczekiwać, że elektryczne M3 zostanie uruchomione z czymś podobnym do Drift Analyser i trybem napędu z nastawieniem na tylne koła. Rosnąca masa była w ostatnich latach częstym zarzutem ze strony fanów samochodów M, a wieści o elektrycznym układzie napędowym AWD mogą pogłębić te obawy.
Nisko położony środek ciężkości i centralny rozkład masy typowy dla pojazdów elektrycznych mogą jednak przechylić szalę na korzyść elektrycznego M3. Oczekuje się, że M3 zostanie wprowadzone na rynek rok po swoim bardziej pieszym protoplaście i3 i dwa lata po elektrycznym SUV-ie iX3, być może wskazując priorytety BMW i branży motoryzacyjnej.
Kup egzemplarz BMW M3: The Complete Story w twardej oprawie na Amazon.