Elektryczny Ford Fiesta może być na kartach, aby rzucić wyzwanie Tesli Model 2 przy użyciu platformy VW MEB
W zalewie ponadgabarytowych pojazdów, takich jak Rivian R1S, Tesla Cybertruck, Chevrolet Blazer EV i Ford F-150 Lightning, mniejsze pojazdy elektryczne, takie jak nadchodzący Renault 5 EV i nowy Fiat 600ewyróżniają się jako praktyczne, wygodne i łatwe w prowadzeniu pojazdy, które nie twierdzą, że są czymkolwiek innym. W wywiadzie dla Automotive News Europeszef Ford Europe ds. samochodów osobowych, Martin Sander, powiedział, że zasilany bateryjnie zamiennik Fiesty nie jest poza sferą możliwości. Ma to miejsce zaledwie kilka tygodni po tym, jak Ford wycofał Fiestę ICE z rynku, aby zrobić miejsce na produkcję w pełni elektrycznego SUV-a Explorer.
Nic nie zostało postanowione, ale nie chcę tego wykluczać - Martin Sander, Ford Europe
Sander wspomniał również podczas wywiadu, że Ford bada opcje związane z umową o współpracy w celu wykorzystania platformy MEB Entry Volkswagena do pojazdów elektrycznych - podobnej do tej, która dała początek Volkswagen ID. 2all Concept.
Jeśli Fordowi uda się zawrzeć umowę z Volkswagenem, jest niemal gwarantowane, że jakaś forma elektrycznego zamiennika Fiesty trafi na rynek, ponieważ Fiesta była najlepiej sprzedającym się modelem Forda w Europie - w niektórych latach sprzedając aż 459 000 sztuk.
To powiedziawszy, może być już za mało, za późno dla Forda, aby ożywić Fiestę, zwłaszcza biorąc pod uwagę plotki krążące wokół kompaktowego ~ 24 000 USD Tesla Model 2 który pojawi się w ciągu najbliższych dwóch lat. Gdyby Ford wypuścił konkurenta dla Tesli Model 2, musiałby również zmierzyć się z takimi modelami jak Renault 5 EV, MINI Cooper Electric i Fiat 500e. Jest również mało prawdopodobne, aby jakikolwiek kompaktowy pojazd elektryczny wypuszczony przez Forda kiedykolwiek trafił na rynek amerykański, ponieważ Ford koncentruje się głównie na crossoverach, SUV-ach i pickupach w USA.
Kup osłonę kabla do ładowania pojazdów elektrycznych Cable Shield na Amazon.