Notebookcheck Logo

EICMA 2023 | Elektryczny Royal Enfield Himalayan zadebiutuje na targach EICMA w szokującej stylizacji Himalayan 452

Royal Enfield przywiózł brudny prototyp elektrycznego Himalayan Test Bed na targi EICMA 2023, aby przyciągnąć tłumy miłośników ostrej jazdy. (Źródło zdjęcia: Royal Enfield na YouTube)
Royal Enfield przywiózł brudny prototyp elektrycznego Himalayan Test Bed na targi EICMA 2023, aby przyciągnąć tłumy miłośników ostrej jazdy. (Źródło zdjęcia: Royal Enfield na YouTube)
Koncepcja elektrycznego motocykla przygodowego Royal Enfield HIM-E po raz kolejny potwierdza, że indyjska firma motocyklowa zamierza wypuścić motocykl elektryczny w najbliższej przyszłości. Stylizacja i wyposażenie bardzo przypominają zaktualizowany model Himalayan 452, chociaż Royal Enfield sprytnie wykorzystał obszar zbiornika, zamieniając goły metal na więcej wyściółki siedzenia.
E-Mobility Launch

Od jakiegoś czasu wiadomo, że Royal Enfield pracuje nad motocyklem elektrycznym https://www.notebookcheck.net/BMW-starts-production-of-quirky-CE-02-electric-moped-with-up-to-11-kW-motor-and-90-km-of-range-in-India.759421.0.htmlale zawsze zakładano, że będzie on bardziej zbliżony do serii Classic 350 lub Interceptor 650. Zamiast tego, być może opierając się na sukcesie oryginalnego Himalayana i ogólnie segmentu przygodowego, Royal Enfield ujawnił elektryczny koncept Himalayan na targach EICMA 2023 pod przykrywką "poligonu doświadczalnego" dla przyszłości zrównoważonej przygody.

Prezentacja, która towarzyszyła ujawnieniu motocykla, nie ujawniła zbyt wiele na temat specyfikacji technicznych pod względem zasięgu, masy lub mocy wyjściowej, ale istnieje kilka wskazówek ukrytych w stylizacji i wyposażeniu motocykla elektrycznego https://www.notebookcheck.net/Sole-Bicycles-e-24-debuts-as-first-electric-bike-from-brand.757533.0.htmlstylistyce i wyposażeniu. Biorąc pod uwagę stylistykę adventure-rally, oczywiste jest, że Royal Enfield zamierza, aby elektryczny Himalayan Test Bed był raczej zdolny do jazdy w terenie, tak jak zawsze był jego odpowiednik ICE.

Royal Enfield twierdzi, że testował Himalayan Test Bed w Himalajach, w ten sam sposób, w jaki testował poprzednie Himalayany, oprócz "szeroko zakrojonych testów w tunelu aerodynamicznym", aby zoptymalizować wydajność. Testy w tunelu aerodynamicznym są nieco widoczne w języku projektowania motocykla, zwłaszcza w porównaniu do niedawno zaprezentowanego odświeżonego Himalayana 452.

Podczas gdy ICE Himalayan 452 charakteryzował się surową stylistyką z dużą ilością wystających stalowych osłon nadwozia i niewielką ochroną przed wiatrem, Himalayan Test Bed chowa kierowcę za dużą, pochyloną przednią szybą i gładkimi panelami nadwozia. Stalowe wzmocnienia są nadal obecne, ale są bardziej subtelne, a Royal Enfield wydaje się, że włożył wiele uwagi w usprawnienie elektrycznych elementów układu napędowego z akumulatorem i systemami sterowania ukrytymi za dużymi aluminiowymi panelami, które prawie na pewno pomagają utrzymać chłód.

Podczas gdy solidne widelce upside-down i tylny amortyzator pneumatyczny Öllin wskazują na terenowe umiejętności motocykla, opowiadają również historię o dużej wadze. Grubsze kłonice widelca są powszechnie stosowane w celu zwiększenia sztywności i precyzji kierowania, a im cięższy motocykl, tym grubszych kłonic można się spodziewać.

Waga była i prawdopodobnie nadal będzie problemem dla motocykli elektrycznych - przynajmniej dopóki coś się nie zmieni w odniesieniu do technologii akumulatorów. Nie jest też tak, że Royal Enfield boi się produkować ciężkie motocykle, a większość jego oferty ICE przekracza 200 kg (~ 440 funtów). Nawet czcigodny Himalayan 411, który ledwo dostarcza 24 KM, waży 191 kg (~421 funtów).

Jeśli chodzi o koła, testowy Himalayan porusza się na 21-calowych przednich i 17-calowych tylnych kołach obutych w podwójne sportowe opony, które wydają się być bardziej jak w domu na chodniku niż na szutrze. Długie siedzisko zwykłego Himalayana jest również podniesione do 11, a wyściółka rozciąga się aż do tego, co normalnie byłoby zbiornikiem motocykla - który w tym przypadku sprytnie ukrywa port ładowania i elektronikę motocykla.

Nie wiadomo jeszcze, kiedy dokładnie Royal Enfield planuje wypuścić produkcyjny motocykl elektryczny, ale wymowne jest to, że pierwsza publiczna prezentacja koncepcji elektrycznej firmy pojawiła się w postaci motocykla przygodowego Himalayan. Royal Enfield wspomniał również, że stanowisko testowe Himalayan to dopiero początek i że w przyszłości pojawi się więcej koncepcji i prototypów. Być może w niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się czegoś takiego jak Interceptor lub Continental GT Test Bed.

Kup uchwyt motocyklowy na telefon Lamicall na Amazon

Duża liczba aluminiowych części na stanowisku testowym Himalayan może wskazywać na oszczędność masy i zamiar szybkiego prototypowania. (Źródło zdjęcia: Royal Enfield na YouTube)
Duża liczba aluminiowych części na stanowisku testowym Himalayan może wskazywać na oszczędność masy i zamiar szybkiego prototypowania. (Źródło zdjęcia: Royal Enfield na YouTube)
Jak to często bywa w przypadku platform motocykli przygodowych, Himalayan Test Bed wydaje się charakteryzować wygodną ergonomią. (Źródło zdjęcia: Royal Enfield na YouTube)
Jak to często bywa w przypadku platform motocykli przygodowych, Himalayan Test Bed wydaje się charakteryzować wygodną ergonomią. (Źródło zdjęcia: Royal Enfield na YouTube)
Ogromne siedzisko sprytnie ukrywa port ładowania i osprzęt w miejscu, w którym znajdowałby się zbiornik, zapewniając jednocześnie wygodne miejsce do siedzenia. (Źródło zdjęcia: Royal Enfield na YouTube)
Ogromne siedzisko sprytnie ukrywa port ładowania i osprzęt w miejscu, w którym znajdowałby się zbiornik, zapewniając jednocześnie wygodne miejsce do siedzenia. (Źródło zdjęcia: Royal Enfield na YouTube)
Royal Enfield zamieścił ujęcie stanowiska testowego w stanie rozebranym, zapewniając wgląd w dobrze schłodzony sprzęt do ładowania, co sugeruje szybkie ładowanie. (Źródło zdjęcia: Royal Enfield na YouTube)
Royal Enfield zamieścił ujęcie stanowiska testowego w stanie rozebranym, zapewniając wgląd w dobrze schłodzony sprzęt do ładowania, co sugeruje szybkie ładowanie. (Źródło zdjęcia: Royal Enfield na YouTube)
Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 11 > Elektryczny Royal Enfield Himalayan zadebiutuje na targach EICMA w szokującej stylizacji Himalayan 452
Julian van der Merwe, 2023-11- 8 (Update: 2024-08-15)