Elektryczny SAV BMW iX1 eDrive20 pojawia się jako nowy, tańszy model z zasięgiem 296 mil
BMW iX1 eDrive20 został ogłoszony jako tańszy dodatek do gamy iX1, po raz pierwszy wydany pod koniec ubiegłego roku. Później w 2023 r. w Europie oferowane będą trzy poziomy wyposażenia eDrive20: Sport, xLine i M Sport. FWD EV zapewnia zasięg do 296 mil (~ 476 km, WLTP) z akumulatora o pojemności 64,7 kWh, przy łącznym zużyciu energii od 17,2 do 15,4 kWh/100 km.
Akumulator iX1 eDrive20 można naładować za pomocą trójfazowego prądu przemiennego o maksymalnej mocy 22 kW, ładując go w pełni w około 3,75 godziny. Jednak szybka ładowarka o mocy 130 kW może podnieść poziom naładowania akumulatora z 10% do 80% w 29 minut. IX1 eDrive20 SAV ma silnik o mocy 150 kW i mocy 204 KM, zapewniający moment obrotowy do 247 Nm i przyspieszenie od 0 do 62 mil na godzinę (~100 km/h) w 8,6 sekundy. Dla porównania, AWD BMW iX1 xDrive20 ma zasięg 273 mil (~ 440 km), silnik o mocy 230 kW i może przyspieszyć do 62 mph (~ 100 km/h) w 5,6 sekundy.
Nowe funkcje iX1 eDrive20 obejmują BMW iDrive z funkcją Quick Select do szybszej nawigacji w systemie informacyjno-rozrywkowym, a BMW Operating System 9 jest dostępny w standardzie. BMW iX1 eDrive20 można już zamawiać w Wielkiej Brytanii, a ceny zaczynają się od 44 560 funtów za wersję Sport; oczekuje się, że samochód będzie sprzedawany w cenie od 46 900 do 47 900 euro w UE, przy czym ceny będą się nieznacznie różnić w poszczególnych krajach. Dla porównania, starszy model BMW iX1 kosztuje 52 390 GBP/55 000 EUR. Produkcja nowego pojazdu elektrycznego rozpocznie się w Ratyzbonie w listopadzie 2023 r., a dostawy do krajów europejskich, takich jak Wielka Brytania, Niemcy i Holandia, rozpoczną się wkrótce potem.