Elektryczny SUV Toyota bZ4X wznawia produkcję po problemie ze śrubą piasty
Toyota potwierdziła, że wznowi produkcję pojazdu elektrycznego bZ4X po usunięciu usterki. Problem ze śrubami piasty oznaczał, że mogły się one poluzować przy ostrym hamowaniu lub skręcaniu, co w najgorszym przypadku mogło spowodować odpadnięcie koła. W złożeniu do japońskiego Ministerstwa Transportu, gdzie firma zarejestrowała pierwotne wycofanietoyota zaznacza, że zapewni, iż śruby piasty zostały wymienione i w pełni dokręcone w każdym nowym egzemplarzu.
Toyota stwierdziła również, że rozwiązała problem z poduszek powietrznych, które zauważyła w ostatnim miesiącu lub tak. Powodowany przez nieprawidłowy montaż, błąd ten oznaczał, że poduszka powietrzna mogła zawieść lub doprowadzić do obrażeń. Firma wycofała 2,700 sztuk modelu bZ4X w czerwcu w całej Ameryce Północnej, Europie i Japonii. Ponadto sprzedaż pojazdów elektrycznych została wstrzymana na ponad trzy miesiące, podczas gdy firma starała się naprawić problem. Dzięki naprawie klienci w Japonii będą mogli wziąć samochód w leasing od 26 października. Nie jest jasne, kiedy model wróci do sprzedaży na innych rynkach.
Toyota bZ4X to pierwszy masowo produkowany pojazd całkowicie elektryczny firmy, którego cena w USA zaczyna się od 42 000 dolarów. Model entry-level FWD ma zasięg 317 mil (~510 km) i prędkość maksymalną 100 mph (~161 kph). Dzięki silnikowi o mocy 150 kW 201 KM, SUV może przyspieszyć od 0 do 60 mph (~97 kph) w 7,5 sekundy i dostarczyć do 265 Nm momentu obrotowego.