Notebookcheck Logo

Elektryczny VW Beetle osiąga moc 738 KM i pokonuje Teslę Model S na torze wyścigowym

Lżejsze nadwozie i mniejsza powierzchnia Beetle'a wydają się mu pomagać, ponieważ pokonał Teslę Model S P100D z dokładnie tymi samymi silnikami na torze drag strip. (Źródło obrazu: Electric Classic Cars na YouTube)
Lżejsze nadwozie i mniejsza powierzchnia Beetle'a wydają się mu pomagać, ponieważ pokonał Teslę Model S P100D z dokładnie tymi samymi silnikami na torze drag strip. (Źródło obrazu: Electric Classic Cars na YouTube)
W najnowszym teście VW Buga napędzanego silnikiem Tesli, zbudowanego w celu pokonania Pikes Peak, lekki, niestandardowy pojazd elektryczny zaatakował pas drag strip z mocą 738 KM z dwóch silników Tesla Model S P100D. Po tym wszystkim, elektryczny Beetle był w stanie pokonać 1/4 mili w mniej niż 11 sekund, z czasem 0-60 mph poniżej 3 sekund.
E-Mobility Concept / Prototype Sports / e-Sports

Scena konwersji samochodów elektrycznych widziała pewne wzloty i upadki na przestrzeni lat, a produkowane pojazdy elektryczne oferują obecnie znacznie lepszą propozycję wartości niż na początku ruchu pojazdów elektrycznych. To powiedziawszy, Electric Classic Cars na YouTube wykonał świetną robotę, konwertując wszystko, od klasycznych Porsche i Ferrari po Minis i VW Beetles, do zasilania energią elektryczną.

Jeden z ostatnich projektów przedstawionych na kanale Electric Classic Cars YouTube zespół przerobił klasycznego VW Beetle na samochód elektryczny, wykorzystując podwójne silniki Tesla Model S P100D i mnóstwo niestandardowych prac, których ostatecznym celem było podjęcie wyzwania wspinaczki górskiej Pike's Peak. Elektryczny Beetle - pieszczotliwie nazwany BugZappa - jest w stanie dostarczyć łącznie 550 kW (~738 KM) za pośrednictwem systemu AWD.

W najnowszym teście, w którym po raz pierwszy zelektryfikowany Beetle był w stanie wykorzystać 100% swojej mocy na torze drag strip, model Beetle EV osiągnął imponujący czas ćwierć mili wynoszący zaledwie 10,5 sekundy. Równie imponujący był czas BugZappa od 0 do 60 mil na godzinę, który wyniósł zaledwie 2,79 sekundy.

Przyspieszenie to jest znacznie wolniejsze niż w przypadku oryginalnego modelu Tesla Model S P100D, który MotorTrend pokonał ten sam dystans 0-60 mil na godzinę w zaledwie 2,28 sekundy. Jednak Beetle nadal zdołał pokonać DragTimes's Model S P100D na 1/4 mili w 10,7 sekundy. Chociaż Richard z Electric Classic Cars nie dokonał porównania, jego elektryczna konwersja Beetle jest oficjalnie szybsza niż oryginalna Tesla Model S P100D, z której czerpie silniki.

Aby osiągnąć tak imponujące osiągi - proszę pamiętać, że oryginalny VW Beetle miał około 40-50 KM - Electric Classic Cars Beetle EV wymagał wielu dostosowań i wzmocnień. Wśród niestandardowych prac znalazło się większe podwozie z klatką bezpieczeństwa, a także ulepszone zawieszenie, wały napędowe i osie, aby poradzić sobie z ~ 1600% wzrostem mocy.

Proszę sprawdzić Airfix Quickbuild Volkswagen Beetle Yellow Brick Building Model Kit na Amazon.

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 07 > Elektryczny VW Beetle osiąga moc 738 KM i pokonuje Teslę Model S na torze wyścigowym
Julian van der Merwe, 2024-07-20 (Update: 2024-08-15)