Elektryczny pickup Scout Terra mierzy się z Teslą Cybertruck z 500-milowym zasięgiem na generatorze gazu i niższą ceną
Chociaż Tesla może nie osiągnąć obiecanych 500 mil Elektrycznego pickupa Cybertruck nawet z dodatkowym przedłużaczem o wartości 16 000 USD, starsi producenci samochodów nie mają takich samych ograniczeń, jeśli chodzi o osiągnięcie tego zasięgu.
VW właśnie wskrzesił swoją markę wytrzymałych pojazdów Scout w USA jako firma produkująca samochody elektryczne, ale z niespodzianką. Jego pierwszy elektryczny pickup Terra i SUV Traveler mogą pokonać 500 mil zasięgu"z odrobiną gazu", ponieważ będą miały wersje o rozszerzonym zasięgu, wyposażone zarówno w duży akumulator, jak i wbudowany generator.
Rozwiązanie to może być bardziej ekonomiczne niż po prostu umieszczenie gigantycznej baterii w nadchodzącej Terra, ponieważ będzie się zaczynać od zaledwie 51 500 USD z federalną ulgą podatkową i innymi zachętami. Dla porównania, Cybertruck zaczyna się teraz od 79 990 USD, podczas gdy najtańsza wersja RWD, która pojawi się w 2025 r., może kosztować mniej, ale z drugiej strony będzie oferować tylko 250 mil zasięgu.
Przytoczona cena 51 500 USD po zachętach dotyczy prawdopodobnie czysto elektrycznej wersji pickupa Terra z zasięgiem 350 mil na jednym ładowaniu, która nadal będzie wyprzedzać Cybertrucka RWD. Wszystkie wersje Terra będą jednak wyposażone w podwozie typu body-on-frame, solidną tylną oś, przedni i tylny mechaniczny mechanizm różnicowy z blokadą, napęd AWD i gniazdo zasilania 240 V w 5,5-metrowej skrzyni ładunkowej.
Nie trzeba dodawać, że wiele może się wydarzyć między 2025 a 2027 rokiem, kiedy elektryczny pickup Scout Terra zostanie wypuszczony na rynek, ale jeśli VW uda się trafić w ten słodki punkt cenowy ciężarówki, która może pokonać 500 mil, może to być hit właśnie ze względu na generator gazu, którego nie można zainstalować w czystych pojazdach elektrycznych.
SUV Traveler, który Scout nazywa również Harvester, będzie dostępny w wersji wyłącznie elektrycznej, która oferuje również zasięg 350 mil, w cenie niższej niż pickup Terra za około 50 000 USD po zachętach.
Sześciomiejscowy pojazd będzie wyposażony w wytrzymałe podwozie typu body-on-frame, które uczyni z niego prawdziwego off-roadera, a gdy skończy się energia elektryczna, zawsze będzie można skorzystać z kanistra na paliwo kopalne. Jest to prawdopodobnie lepsze rozwiązanie dla off-roaderów, którzy często jeżdżą po bezdrożach z niewielką lub żadną infrastrukturą ładowania.
Scout otworzył teraz listę wczesnych rezerwacji dla 500-milowego SUV-a Traveler i pickupa Terra, a ci, którzy chcą dostać się na linię produkcyjną jako pierwsi, mogą wpłacić zwrotny depozyt w wysokości 100 USD.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24 'na Amazon