CES 2024 | Elektryczny scrambler Segway Xyber zostaje wprowadzony na rynek jako "cicha bestia" wraz z pragmatycznym "trekkingowym" e-rowerem podmiejskim Xafari
Wraz z rozwojem technologii akumulatorów, coraz więcej marek zaczęło wkraczać do krainy elektrycznych rowerów i motocykli. Zaledwie kilka miesięcy temu widzieliśmy wszystkich, od Scrappy Super73po weteranów produkcji motocykli Royal Enfield i giganta e-bike NIU wypuścili na rynek motocykle elektryczne. Nawet Segway wprowadził na rynek elektryczny skuter nie tak dawno temu. Jednak na targach CES 2024 Segway podąża w tym roku w innym kierunku, ogłaszając dwa zdolne do jazdy w terenie rowery elektryczne na rok 2024.
Zaczynając od najbardziej ekscytującej wizualnie zapowiedzi, Segway Xyber jest mieszanką agresywnej stylistyki motocyklowej Sur-Ron i bardziej stonowanego, lekkiego wyglądu Super73, z odrobiną estetyki Cyberpunk wrzuconą na dobre. Zaprojektowany jako maszyna do wszystkiego, gotowa do jazdy w terenie, Xyber ma 120 mm skoku zawieszenia dzięki dość solidnie wyglądającym przednim widelcom i tylnemu mono-amortyzatorowi.
Szerokie opony w stylu motocyklowym powinny również pomóc Xyberowi w terenie, a także sprawić, że e-rower będzie wyglądał bardziej zadziornie niż coś takiego jak Sur-Ron. W przeciwieństwie do Sur-Ron, Segway Xyber ma pedały, pomimo wyglądu motocykla. Wizualnie Xyber jest dość wyjątkowy, z częściowo odsłoniętą ramą zbudowaną z okrągłych rur w górnej części roweru, z kwadratowymi rurami tworzącymi tylny wahacz i dolną połowę ramy otaczającą akumulator.
Jedyne nieosłonięte części ramy znajdują się przed siedzeniem, gdzie jest ono pokryte kanciastą metalową lub plastikową owiewką, oraz z przodu komory akumulatora, gdzie osłona bash chroni baterie przed zanieczyszczeniami. Siedzenie Xybera zostało zaprojektowane do jazdy z pasażerem, chociaż nie ma uchwytów, a siedzenie wydaje się zbyt delikatne na podróż dłuższą niż kilka minut.
Segway nie ujawnił jeszcze dokładnej mocy wyjściowej silnika, ale twierdzi, że Xyber będzie w stanie osiągnąć 175 Nm, co brzmi jak coś w okolicach 1500-2000 W, i do 95 mil, gdy jest wyposażony w podwójne baterie o pojemności 1440 Wh.
Segway Xafari: wszechstronny e-rower z podwójnym zawieszeniem typu step-through
Chociaż Xyber wydaje się być bardziej ekscytującą z premier Segway'a na CES 2024, Xafari może być po prostu bardziej praktycznym e-rowerem. Xafari ma dostępną konstrukcję typu step-through, 26-calowe grube opony zapewniające lepszą przyczepność, komfort i wydajność oraz podwójne zawieszenie - 80 mm z przodu i 70 mm z tyłu. Pomimo ramy z podwójnym zawieszeniem i terenowych zamiarów, Xafari nadal może pochwalić się dość sporym bagażnikiem i wygodną podpórką.
Gruba, odlewana rama Xafari skrywa dość dużą baterię 913 Wh, która zasila silnik piasty o mocy 750 W i 80 Nm. Segway nie podał żadnych danych dotyczących zasięgu Xafari, ale twierdzi, że bateria i silnik powinny przewyższać przeciętny e-rower w USA.
Zarówno Xafari, jak i Xyber mają również kilka sprytnych sztuczek, z automatycznie aktywowanymi reflektorami, pokrętłem zwiększającym moc silnika i inteligentnym kokpitem, który może wyświetlać wszystko, od nawigacji po nachylenie wzniesienia i dane podróży, w tym prędkość, spalone kalorie, kadencję i dystans. Posiada również funkcję śledzenia GPS i Apple Find My dla większego spokoju.
Did you hear the news? Today, we announced at @CES our new e-bikes, Xafari and Xyber!
— Segway (@Segway) January 9, 2024
If you want to keep up with the latest about beta testing, samples, pre-sale orders, and more, join our Facebook group: https://t.co/3kqig7NuPX pic.twitter.com/Xw9foY4VZG