Notebookcheck Logo

Elon Musk grozi "termonuklearnym" pozwem, gdy reklamodawcy uciekają przed ostatnimi kontrowersjami związanymi z X

Nowe logo X (źródło: Kelly Sikkema, Unsplash)
Nowe logo X (źródło: Kelly Sikkema, Unsplash)
Elon Musk spotkał się z krytyką za udostępnienie tweeta, który fałszywie oskarżył Żydów o podżeganie do anty-białych nastrojów. Zagroził również złożeniem pozwu przeciwko organizacji Media Matters w związku z odejściem reklamodawców z X.
Business

Elon Musk, właściciel platformy mediów społecznościowych Xogłosił w piątek, że podejmie kroki prawne przeciwko organizacji nadzorującej media Media Matters i ewentualnie innym stronom, ponieważ firmy nadal wycofują reklamy z jego platformy.

Ten najnowszy rozwój wydarzeń następuje po decyzji głównych amerykańskich korporacji, w tym Apple, Disney, Warner Brosi Comcasto dołączeniu do rosnącej liczby reklamodawców, którzy zawieszają swoje kampanie na X ze względu na obawy dotyczące postrzeganego przez Muska wsparcia antysemickiej teorii spiskowej.

Musk podobno zgodził się z postem na X, który fałszywie twierdził, że Żydzi podsycali nienawiść do białych ludzi, stwierdzając, że użytkownik promujący teorię spiskową "Wielkiego Zastąpienia" mówił "rzeczywistą prawdę".

Teoria "Wielkiego Zastąpienia" zakłada, że Żydzi i lewicowcy organizują celowy plan zastąpienia białych populacji nie-białymi imigrantami, co ostatecznie doprowadzi do "ludobójstwa białych".

Media Matters poinformowało, że reklamy głównych marek pojawiały się obok pro-nazistowskich treści na X. Wśród cytowanych marek znalazły się IBM, Apple, Comcast Xfinity, Oraclei Bravo. Media Matters opublikowało kolejny raport identyfikujący większą liczbę marek, których reklamy były wyświetlane w pobliżu treści białych nacjonalistów.

Musk ma historię wydawania gróźb prawnych przeciwko krytykom, ale nie zastosował się do nich. We wrześniu, kiedy Anti-Defamation League potępiła X za rozprzestrzenianie się antysemickiej i innej mowy nienawiści, Musk zagroził procesem sądowym, ale ostatecznie nie złożył pozwu. Działaniom ADL przypisał 60% spadek przychodów z reklam.

Odkąd Musk przejął Twittera w listopadzie 2022 r., przychody X z reklam znacznie spadły. Niedawno wprowadził usługę subskrypcji, twierdząc, że ma ona na celu zwalczanie botów na platformie.

Ani Musk, ani X nie odpowiedzieli na prośbę o komentarz.

Aplikacja X jest dostępna w sklepie Apple App Store. Proszę kupić iPhone'a 14 Pro na Amazon.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 11 > Elon Musk grozi "termonuklearnym" pozwem, gdy reklamodawcy uciekają przed ostatnimi kontrowersjami związanymi z X
Robert Gelo, 2023-11-19 (Update: 2023-11-19)