Notebookcheck Logo

Elon Musk i influencerzy najwyraźniej cieszą się najlepszymi doświadczeniami z samodzielnej jazdy, ponieważ Tesla jest oskarżana o priorytetowe traktowanie poprawek dla użytkowników "VIP"

W pełni autonomiczna jazda Tesli to opcja o wartości 8 000 USD przy zakupie pojazdu z późniejszą subskrypcją w wysokości 99 USD miesięcznie. (Źródło zdjęcia: Bram Van Oost)
W pełni autonomiczna jazda Tesli to opcja o wartości 8 000 USD przy zakupie pojazdu z późniejszą subskrypcją w wysokości 99 USD miesięcznie. (Źródło zdjęcia: Bram Van Oost)
Elon Musk i influencerzy Tesli mogą mieć lepsze doświadczenia z Full Self-Driving (FSD) niż reszta, ponieważ nowy raport twierdzi, że firma priorytetowo traktuje poprawki problemów, z którymi borykają się CEO Tesli i klienci "VIP". Raport twierdzi również, że adnotatorzy danych odpowiedzialni za oznaczanie nagrań wideo z samochodów Tesli korzystających z FSD zwracają szczególną uwagę na nagrania z samochodów Muska, a wszelkie niedopatrzenia mogą mieć tragiczne konsekwencje dla pracownika.
E-Mobility

Full Self-Driving (FSD) Tesli to jedna z ulubionych funkcji Elona Muska, a miliarder technologiczny często chwali tę technologię w Internecie. Wystarczy jednak szybkie wyszukiwanie w Google, aby potwierdzić, że wielu właścicieli Tesli nie podziela entuzjazmu Muska dla tej technologii, ponieważ podobno nie działa ona wystarczająco dobrze, aby uzasadnić jej cenę wywoławczą.

Na przykład, po zapytaniu, czy FSD jest wart swojej ceny wywoławczej na r/TeslaModelYużytkownik thoracicexcursion spotkał się z wieloma ponurymi odpowiedziami. Jedna z odpowiedzi określiła system FSD jako "kompletną stratę pieniędzy", podczas gdy inna nazwała go "sztuczką".

Musimy więc zapytać: dlaczego zwykli użytkownicy Tesli najwyraźniej nie uważają FSD za tak przydatne lub dobre, jak twierdzi Elon Musk?

Odpowiedź może być nieco kontrowersyjna, ponieważ raport Business Insider (BI) twierdzi, że Tesla "priorytetowo traktuje" ulepszanie FSD dla Elona Muska i innych użytkowników "VIP". BI doszedł do tego wniosku dzięki uprzejmości oświadczeń "kilkunastu" aktywnych i byłych pracowników Tesli.

Według opinii pracowników uzyskanych przez BI, adnotatorzy danych FSD Tesli koncentrują się bardziej na oznaczaniu tras uczęszczanych przez Elona Muska i właścicieli VIP Tesli, takich jak influencerzy Tesli, którzy prawdopodobnie podzielą się swoimi doświadczeniami z FSD z publicznością online. Jeden z pracowników powiedział BI, że ich zespół został poinstruowany, aby skupić się na trasach wokół siedziby Twittera (obecnie X) w San Fransisco w 2022 r. na początku 2023 r., co odpowiada ramom czasowym przejęcia Twittera przez Muska, które zostało zakończone w październiku 2022 r. po miesiącach dramatu biznesowego.

BI uzyskało również inne takie zeznania od byłych pracowników, którzy przypominają sobie dane dotyczące etykietowania wokół Tesla i kampusów Space X w Austin i Kalifornii.

Właściciele Tesli sklasyfikowani jako "VIP" również podobno częściej analizowali swoje nagrania wideo. "Tesla Influencers", tacy jak Tesla Raj i Chuck Cook, znaleźli się wśród osób z listy VIP i jako tacy ich trasy były traktowane priorytetowo.

John Bernal, były pracownik Autopilot tester Autopilota w Tesli, zarzucił BI, że w jednym z przypadków, w których firma priorytetowo traktowała dane od influencerów, testował słynną ulicę Lombard Street w San Fransisco po tym, jak Tesla Raj pokazał wideo, na którym FSD nie działa poprawnie na ulicy.

Chuck Cook twierdził nawet, że kierowcy testowi często odwiedzają jego okolicę i że Tesla rzeczywiście zwraca uwagę na jego treści.

Wydaje się więc całkiem jasne, że Tesla upewnia się, że FSD i Autopilot działały jak najlepiej dla Elona Muska i osób o dużym zasięgu online.

Tesla naprawia FSD dla Elona Muska i influencerów ma sens

Choć na pierwszy rzut oka wydaje się to dość zwodnicze ze strony Tesli, aby poprawić wrażenia z FSD dla Elona Muska i garstki innych osób, efekt końcowy może poprawić FSD dla wszystkich.

Po pierwsze, sensowne jest, aby Elon Musk, twarz Tesli, miał najlepsze wrażenia z FSD do zaprezentowania światu. To z kolei skusi więcej osób do skorzystania z FSD, dając Tesli więcej danych do pracy.

Podobnie influencerzy i twórcy treści Tesli często testują pojazdy elektryczne w najgorszych scenariuszach, np. na Lombard Street z licznymi ostrymi zakrętami, ujawniając rażące luki w oprogramowaniu FSD. Po ich rozpoznaniu inżynierowie Tesli mogą je naprawić z korzyścią dla wszystkich.

Źródło(a)

Business Insider (paywall), Zdjęcie zwiastuna: Bram Van Oost na Unsplash

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 07 > Elon Musk i influencerzy najwyraźniej cieszą się najlepszymi doświadczeniami z samodzielnej jazdy, ponieważ Tesla jest oskarżana o priorytetowe traktowanie poprawek dla użytkowników "VIP"
Fawad Murtaza, 2024-07-11 (Update: 2024-07-11)