Elon Musk jest głównym powodem, dla którego właściciele Tesli Model 3 przesiadają się na inne marki pojazdów elektrycznych
Minęło ponad sześć lat, odkąd kierowany przez Elona Muska producent samochodów Tesla wprowadził na rynek model Model 3swój pierwszy mniej lub bardziej przystępny cenowo samochód elektryczny na rynek masowy. Od tego czasu elektryczny sedan został wyprzedzony pod względem popularności przez niezwykle udany Model Ya nowa analiza przeprowadzona przez Bloomberga rzuca teraz światło na to, dlaczego niektórzy poprzedni właściciele Modelu 3 zdecydowali się całkowicie przejść na inne marki samochodów elektrycznych.
Podobno 21,5 procent byłych kierowców Tesli, którzy sprzedali swój Model 3 i wybrali inną markę samochodów, zrobiło to z powodu negatywnej opinii na temat CEO Tesli Elona Muska, który najwyraźniej odstraszył niektórych klientów swoją obfitością kontrowersyjnych tweetów tweetów i wypowiedzi. Obawy o jakość i obsługę były drugim najczęściej wymienianym powodem zmian. W Stanach Zjednoczonych infolinia dla klientów Tesli borykała się z bardzo długim czasem oczekiwania wynoszącym kilka godzin.
Artykuł na stronie https://www.bloomberg.com/graphics/2023-tesla-survey/elon-musk-brand-analysis/ twierdzi ponadto, że polaryzujący charakter Elona Muska miał również negatywny wpływ na ogólny wizerunek marki Tesla. Jeden z bezpośrednio cytowanych właścicieli Modelu 3 stwierdził, że nie chce, aby jego samochód był początkiem rozmowy, która niewygodnie wywołuje dyskusje na temat kontrowersyjnego dyrektora generalnego. Okaże się, czy urodzony w RPA przedsiębiorca, który obecnie trafia na pierwsze strony gazet ze swoim radykalnym rebrandingiem sieci społecznościowej Twitter, będzie próbował zmienić cokolwiek w swoim rzekomo hamującym biznes postrzeganiu przez opinię publiczną.
Sprawdź osłonę przeciwsłoneczną EcoNour dla Tesli Model 3 na Amazon
Źródło(a)
Bloomberg przez InsideEVs, Zdjęcie: Martin Katler