Notebookcheck Logo

Elon Musk proponuje powłokę Cybertruck z węglika wolframu, aby ograniczyć zadrapania i odciski palców

Odciski palców i skazy mogą stanowić problem dla nabywców cybertrucka Tesli. (Źródło zdjęcia: @BobbyEParody na X)
Odciski palców i skazy mogą stanowić problem dla nabywców cybertrucka Tesli. (Źródło zdjęcia: @BobbyEParody na X)
W swoim najnowszym tweecie Elon Musk sugeruje, że elektryczny pickup ze skórą ze stali nierdzewnej będzie opcjonalnie pokryty powłoką z węglika wolframu, co zwiększy jego trwałość. Teoretycznie rozwiązałoby to obawy o zarysowania rujnujące wykończenie surowego metalu, które byłoby znacznie trudniejsze do naprawy niż farba.
E-Mobility Fail Leaks / Rumors

Obrazy rozmazanych odcisków palców i odbarwionych paneli drzwi wywołały uzasadnione obawy o trwałość Tesli Cybertruck, ale wiele obaw wynika z charakteru wykończenia, które utrudniłoby usunięcie wszelkich niedoskonałości. Według niedawnego postu na X (fka Twitter) przez CEO Tesli, Elona Muska, firma może zaoferować rozwiązanie w postaci powłoki ceramicznej z węglika wolframu w celu poprawy trwałości.

Być może będziemy w stanie zaoferować opcjonalną powłokę z węglika wolframu, która jest w zasadzie odporna na zarysowania we wszystkim poniżej twardości diamentu

Dla niewtajemniczonych, węglik wolframu to bardzo twarda, odporna na zarysowania ceramika, która jest powszechnie stosowana do powlekania narzędzi i innego sprzętu przemysłowego, który musi być narażony na trudne warunki i wysokie temperatury. Powłoka tego rodzaju na czymś takim jak Cybertruck rzeczywiście pomogłaby zapobiec wielu przebarwieniom widocznym w poprzednich materiałach z Cybertruck, ale prawdopodobnie wprowadziłaby inne problemy.

Po pierwsze, powłoki z węglika wolframu nie są tanie. Istnieją dwa procesy zwykle stosowane do nakładania tego materiału - za pomocą pistoletu detonacyjnego (D-Gun) wykorzystującego gaz acetylenowy lub poprzez natryskiwanie paliwem tlenowym o dużej prędkości (HVOF) - i oba są procesami wysokotemperaturowymi.

HVOF jest podobno droższy z tych dwóch i zapewnia lepsze wykończenie powierzchni, ale zarówno procesy D-Gun, jak i HVOF działają w wystarczająco wysokich temperaturach, że mogą powodować odbarwienia powłoki ze stali nierdzewnej Cybertrucka. Według HTS Coatings, temperatura gazu w aplikacjach HVOF i D-Gun może osiągnąć znacznie ponad 1000 stopni Celsjusza, podczas gdy stal nierdzewna zaczyna odbarwiać się przy około 375 stopniach Celsjusza odbarwiać się w temperaturze około 375 stopni Celsjusza.

Węglik wolframu nie jest nowością w branży motoryzacyjnej. Porsche użyło go do powlekania klocków hamulcowych z niesamowitym skutkiem, chociaż te tarcze hamulcowe są wielokrotnie droższe niż tradycyjne tarcze żelazne, z niektóre raporty podają koszt wymiany na poziomie ~7 000 USD. Jeśli chodzi o Cybertruck, w tym momencie równie dobrze można wysłać pojazd do malowania lub oklejenia na fantazyjną stal nierdzewną.

Nie wiadomo, czy powłoka z węglika wolframu kiedykolwiek trafi na stronę zakupu Cybertrucka, ale jeśli kiedykolwiek stanie się rzeczywistością, z pewnością będzie to drogi dodatek z własnymi unikalnymi wadami.

Kup samochód wyścigowy Hot Wheels RC w skali 1:64 Tesla Cybertruck sterowany radiowo na Amazon.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 09 > Elon Musk proponuje powłokę Cybertruck z węglika wolframu, aby ograniczyć zadrapania i odciski palców
Julian van der Merwe, 2023-09-15 (Update: 2023-09-15)