Elon Musk touts largely autonomous Tesla Model 2 platforma EV pomimo FSD recall
Niedawno Tesla zmienił legalese w jego Full Self-Driving Beta warunki opcji, aby brzmieć jak to będzie pozostać poziom 2 autonomiczny system jazdy dla przewidywalnej przyszłości. Rozgniewało to niektórych właścicieli, którzy zapłacili spore sumy za usługę z nadzieją i obietnicą, że FSD może w końcu stać się prawdziwie niezależnym od kierowcy systemem. Dla Tesli, jednak zmiany były konieczne, aby rozwiązać niedawne federalne wycofanie, które powiedział FSD może uruchomić światła stopu i łamać ograniczenia prędkości w pewnych scenariuszach.
Pomimo oczywistych ograniczeń systemu FSD, wczoraj Elon Musk nalegał przed tłumem inwestorów Morgan Stanley, że pojazdy zbudowane na platformie next-gen Tesla dla przystępnych EV może to wzbudzić pewne wątpliwości, biorąc pod uwagę, że tańszy Model 2 o wartości 25 000 USD ma się pojawić jakiś czas przed 2026 r., ponieważ jest przewidziany do pojawienia sięw obecnym 5-letnim okresie planowania Tesli.
Nie trzeba dodawać, że Musk mógł mieć na myśli długo zapowiadanego Robotaxi, ale to jeszcze dalszy plan, natomiast ze sformułowań wynikało, że odniósł się do wszystkich pojazdów, które ostatecznie zostaną zbudowane na pierwszej masowej platformie EV Tesli.
Mimo to, na konferencji Morgan Stanley powtórzył, że mniejsze i tańsze Tesle, które platforma wprowadzi na rynek zostaną wykonane z 50% kosztów produkcji Modelu 3 (obecnie około 33 600 USD), i że obecnie istnieje "jasna ścieżka", aby to zrobić. Jednym z powodów, dla których akcje Tesli spadły po Dniu Inwestora, było jednak to, że Musk nie podał żadnych szczegółów na temat ewentualnego Modelu 2 w zakresie specyfikacji lub daty premiery.
Zamiast tego, automaker wydaje się skupiać na platformie EV na rynek masowy w ramach swojej nadrzędnej strategii na rzecz bardziej zielonej przyszłości i masowej elektryfikacji. Niektóre dalsze szczegóły Modelu 2 mogą zostać ujawnione w ciągu trzech miesięcy, kiedy Tesla łamie ziemię na Gigafactory w Meksykuktóra ma stać się jednym z centrów montażowych Modelu 2 w przyszłości.