Nissan sprzedaje się inwestorom po tym, jak rozmowy w sprawie fuzji z innym japońskim producentem samochodów, Hondą, zakończyły się fiaskiem. Po doniesieniach, że firma planuje zwrócić się do Tesli, dyrektor generalny Elon Musk stwierdził, dlaczego inwestycja w zakłady Nissana może nie być rozsądną decyzją dla jego firmy.
Według artykułu Fortune, Nissan, wspierany przez dużych graczy branżowych i polityków w Japonii, zwróci się do Tesli z propozycją, co doprowadzi do spekulacji, że Tesla może zaatakować fabryki Nissana w Stanach Zjednoczonych. Jednak reagując na post na X udostępniający artykuł, Musk napisał: "Fabryka Tesli jest produktem" Dodał, że linia produkcyjna Cybercab jest pierwszą tego rodzaju w branży motoryzacyjnej.
Musk często zachwala udoskonalenia swoich fabryk. Twierdził, że Giga Shanghai opiera się na ulepszeniach w fabryce Fremont, podczas gdy Giga Berlin wdrożył lekcje z chińskiej fabryki. Nie trzeba dodawać, że modernizacja starego kompleksu produkcyjnego do poziomu pożądanego przez Muska, zamiast budowania go od podstaw, może być większym wyzwaniem dla Tesli.
Nissan ma w USA dwie fabryki montażowe o łącznej pojemności miliona pojazdów, ale produkują one tylko około 500 000 sztuk.