Elon Musk zabiera FSD Beta V12 na 45-minutową demonstrację w godzinach szczytu, jednocześnie zastanawiając się nad przepisami dotyczącymi znaków stopu
Elon Musk wybrał się na przejażdżkę niewydaną jeszcze wersją Full Self-Driving Beta V12 w godzinach szczytu, tak jak obiecał na początku tygodnia, pod warunkiem, że znajdzie czas na demo.
Jazda FSD Beta V12 trwała 45 minut przez wszystkie zakręty i zakręty, które występują w godzinach szczytu w Palo Alto, a Elon Musk skomentował, o ile płynniejsze stało się oprogramowanie wspomagające kierowcę, wykonując trudne zadania, takie jak niezabezpieczone zakręty w lewo. "Bardzo intuicyjne, płynne przyspieszanie i zakręty" - skomentował, ponieważ ledwo musieli interweniować lub dwie podczas jazdy V12, słuchając utworów takich jak Cztery pory roku Vivaldiego.
Dzięki FSD 12 samochód sam parkuje po dotarciu do celu podróży
Po przybyciu do pierwszego miejsca docelowego, Model S zaparkował przy krawężniku w wybranym przez siebie miejscu. Następnie wpisali adres domu Zuckerberga według Google jako łagodny żart, a samochód również ich tam zawiózł.
Osiem kamer HW3 działało z maksymalną prędkością 36 klatek na sekundę, którą Elon Musk powiedział, że można przetwarzać szybciej dzięki obliczeniom czystej sztucznej inteligencji. Dodał również, że teoretycznym maksimum oprogramowania jest przetwarzanie około 50 klatek na sekundę, ale w rzeczywistości warunki drogowe muszą być zasilane tylko 24 klatkami na sekundę, aby oprogramowanie FSD V12 mogło prawidłowo wykonywać swoją pracę.
FSD 12 może działać na Tesli HW3 bez połączenia z Internetem
Wspomina również, że sztuczna inteligencja FSD jest teraz zasilana tylko ogromnymi ilościami wideo, aby rozpoznać, co musi zrobić w różnych sytuacjach, zamiast kodować każdy element drogi lub sytuację indywidualnie, taką jak ronda lub konieczność rozpoznawania każdej osoby na skuterze na pasie dla rowerów jako takiej. Pozwoliło to Tesli wyeliminować setki tysięcy wierszy kodu w FSD V12, czyniąc go lżejszym i bardziej zwinnym, a jednocześnie nadal może pracować bez połączenia danych na nieznanym terenie. Musk powiedział, że Tesla ma obecnie beta testerów FSD V12 na całym świecie, w tym w takich miejscach jak Nowa Zelandia, Norwegia, Tajlandia czy Japonia.
Przepisy nadal stanowią wyzwanie dla rozwoju FSD V12
Wspomagany w swoim komentarzu przez coś, co brzmi jak główny inżynier w jednostce oprogramowania wspomagającego kierowcę Tesli, Musk ujawnił statystyki, z którymi zespół Tesli musiał sobie poradzić na drodze do zbudowania realistycznego modelu jazdy FSD V12. Na przykład powiedział, że zaledwie 5% ludzkich kierowców honoruje znaki stopu całkowicie do rzeczywistej prędkości zerowej, ponieważ zwykle pełzają z prędkością kilku mil na godzinę, rozglądając się dookoła. Jego komentator musiał następnie interweniować, aby poprawić go, że statystyki faktycznie mówią, że tylko 0,5% ludzkich kierowców jedzie do zera na wszystkich znakach stopu, podczas gdy obaj wykorzystali to jako przykład tego, jak federalne przepisy dotyczące oprogramowania wspomagającego kierowcę wpływają na jego rozwój i rzeczywiste zastosowanie.
Szef National Highway Traffic Safety Administration, który zajmuje się tymi przepisami, właśnie powiedziałże agencja kończy swoje dochodzenie w sprawie zachowania oprogramowania do autonomicznej jazdy Tesli i wkrótce przedstawi decyzję i zalecenia. Prawdopodobnie będą one obejmować większe zaangażowanie kierowcy i ostrzeżenia, ponieważ jedno z wycofań, które NHTSA wydała w związku z oprogramowaniem wspomagającym kierowcę Tesli, dotyczyło właśnie uruchamiania znaków stopu.
Pobierz złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon
— Elon Musk (@elonmusk) August 26, 2023