Notebookcheck Logo

Elon Musk zachwala bezpieczeństwo pieszych w Cybertrucku po uniknięciu premiery w UE z powodu braku przepisów dotyczących bezpieczeństwa pieszych przy projektowaniu pojazdów

Przód Tesli Cybertruck ma wyłącznie ostre rogi, co może wykluczyć go z dopuszczenia do ruchu w UE. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Przód Tesli Cybertruck ma wyłącznie ostre rogi, co może wykluczyć go z dopuszczenia do ruchu w UE. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Elon Musk twierdzi, że Tesla jest "wysoce przekonana, że Cybertruck będzie znacznie bezpieczniejszy na milę niż inne ciężarówki", mimo że technik Tesli niedawno wyjaśnił w raporcie, że konstrukcja Cybertrucka wyklucza jego wprowadzenie na rynek europejski. Zasady projektowania bezpieczeństwa pieszych są rzekomo częścią tego, dlaczego Europa nie otrzyma Cybertrucka.
E-Mobility Launch Fail Business

Od momentu zaprezentowania, Tesla Cybertruck spotkał się ze sporą krytyką ze względu na swój kanciasty design. Jednym z aspektów projektu, który jest często pomijany, jest bezpieczeństwo. Nie tylko pojawiły się obawy dotyczące nieskutecznych lub nieistniejących stref zgniotu, ale australijski szef ds. bezpieczeństwa samochodów powiedział w wywiadzie dla News.com.au że ma obawy dotyczące ostrych krawędzi ciężarówki i ich wpływu na kolizje z pieszymi.

Elon Musk jednak niedawno wziął na X (fka Twitter), aby bronić Cybertruck, stwierdzając, co następuje w odpowiedzi na post innego użytkownika:

Tak, jesteśmy przekonani, że Cybertruck będzie znacznie bezpieczniejszy w przeliczeniu na kilometr niż inne ciężarówki, zarówno dla pasażerów, jak i pieszych.

Jak się okazuje, przepisy Unii Europejskiej dotyczące projektowania pojazdów https://eur-lex.europa.eu/legal-content/en/TXT/?uri=CELEX:32009R0078 - te same, które w zasadzie zabiły wyskakujące reflektory - nakazują, aby wszystkie powierzchnie skierowane do przodu miały minimalny promień 3,2 mm. Ten minimalny promień ma na celu zmniejszenie ciężkości obrażeń pieszych podczas zderzenia czołowego.

Ponieważ Cybertruck jest wykonany z płyt ze stali nierdzewnej o grubości 1,4 mm, promień ten jest prawie niemożliwy do osiągnięcia - a właściwie niemożliwy tam, gdzie panele po prostu kończą się na szwie. Wiceprezes Tesli ds. inżynierii pojazdów, Lars Maravy, ujawnił niedawno w wywiadzie dla Top Gear że jest to prawdopodobnie powód, dla którego Cybertruck prawdopodobnie nie będzie sprzedawany w Europie - ponieważ prawdopodobnie nie może być.

Wygląda na to, że Tesla wykopała sobie własny grób z Cybertruckiem w więcej niż jednym sensie, a duży pojazd elektryczny kontynuuje trend nowoczesnych samochodów marek wykorzystujących technologię, taką jak ADASaby nadrobić wątpliwe projekty i decyzje dotyczące bezpieczeństwa. Poza tym Cybertruck prawdopodobnie będzie trochę nie na miejscu na węższych ulicach wielu europejskich miast.

Tesla zaprezentowała dane z testów zderzeniowych w niedawnym kontrowersyjnym filmie, który widział porównania z rzeczywistymi materiałami testowymi IIHS dla innych podobnych pojazdów. Jednak obecnie nie jest jasne, jak Tesla Cybertruck uzyska wynik, podobnie jak to, czy Cybertruck okaże się bezpieczniejszy niż Model3, S, X i Y, które wszystkie uzyskały bardzo wysokie wyniki w testach IIHS.

Kup samochódwyścigowy Hot Wheels RC 1:64 Scale Tesla Cybertruck Rechargeable Radio-Controlled Racing Car na Amazon lub użyj telefonu jako pomocy nawigacyjnej dzięki uchwytowi samochodowemu Peak Design Wireless Charging Mobile Phone Car Mount.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 12 > Elon Musk zachwala bezpieczeństwo pieszych w Cybertrucku po uniknięciu premiery w UE z powodu braku przepisów dotyczących bezpieczeństwa pieszych przy projektowaniu pojazdów
Julian van der Merwe, 2023-12- 8 (Update: 2024-08-15)