Elon Musk zapowiada "skrzydła" Tesli Roadster 2 i kierownicę jarzmową drive-by-wire
Niedawno Elon Musk wygłosił śmiałe twierdzenie, że nadchodząca Tesla Roadster 2 będzie przyspieszać od 0 do 60 mil na godzinę w mniej niż sekundę.
Podniosło to kilka brwi zarówno wśród zwykłych fanów samochodów sportowych, jak i znawców branży motoryzacyjnej. Nie trzeba dodawać, że powołują się oni na prawa fizyki dotyczące przyczepności i oporu powietrza, aby argumentować, że przyspieszenie poniżej sekundy w pojeździe z kołami można osiągnąć tylko za pomocą czegoś takiego jak silniki na zimne powietrze.
Dyrektor generalny producenta elektrycznych supersamochodów Rimacktórego Porsche powierzyło również Bugatti, wyjaśnił dokładnie, jak Tesla mogła to zrobić:
Jest to możliwe dzięki silnikom odrzutowym. Przeprowadziliśmy symulację. Problem polega na tym, że wypuszczasz powietrze w ciągu 2-3 sekund, a potem masz dużo martwej wagi, którą nosisz (zbiorniki, sprężarki, zawory, dysze itp.). To samo z wentylatorami - po prostu dają większą przyczepność, ale potrzebujesz około 30 000 Nm na kołach, aby przyspieszyć poniżej 1 sekundy 0-100 km/h, co oznacza, że potrzebujesz potężnych silników, falowników, skrzyń biegów, wałów napędowych itp. Ponadto samochód musi być bardzo lekki, ponieważ w przeciwnym razie nie można wytworzyć dużej nadwyżki siły docisku za pomocą wentylatorów, ponieważ opony byłyby bardzo szybko przeciążone w przypadku każdego rodzaju samochodu o masie "normalnego supersamochodu", zwłaszcza elektrycznego. Poza tym, gdy nie rozpędza się pan od 0 do 100 km/h, dźwiga pan ciężar ze sobą. Tak więc silniki spalinowe są naprawdę jedynym rozwiązaniem. Ale ma to również wiele wad.
Podczas swojego niefortunnego wywiadu z Donem Lemonem, w wyniku którego talk show byłego gospodarza CNN został usunięty z jego platformy X, Elon Musk pozornie potwierdził drogę pędnika w okrężny sposób.
Oprócz poetyckiego woskowania, że Roadster 2 będzie niepodobny do żadnego samochodu, jaki ktokolwiek kiedykolwiek zrobił lub zrobi w dającej się przewidzieć przyszłości, odpowiedział na kilka konkretnych pytań na ten temat. "Całkowicie w klimacie Jetsonów", zażartował na temat Roadstera 2025, zapytany, czy będzie to "latający samochód".
Jedynym sposobem, w jaki Tesla mogła pokonać koncepcję "raz na dekadę" swojego unikalnego pickupa Cybertruck, była współpraca ze SpaceX nad pojazdem i najwyraźniej właśnie to zrobiła z Roadsterem 2.
Przyspieszenie Roadstera 2 z silnikami odrzutowymi SpaceX
"Będzienaprawdę fajny i będzie miał w sobie trochę technologii rakietowej", potwierdził Elon, mówiąc, że Roadster 2 "nie ma dużych skrzydeł, ponieważ duże skrzydła byłyby nieporęczne na drodze". Odrzucając typowy żywiołowy język dyrektora generalnego Tesli, pędniki zimnego powietrza pasowałyby do tego wyjaśnienia. Elon żartobliwie dodał, że Roadster 2 nie będzie miał śmigieł i nadal będzie miał koła.
W 2019 roku Elon Musk "Wykorzysta system zimnego gazu SpaceX z ultra-wysokim ciśnieniem powietrza w kompozytowym, owiniętym zbiorniku ciśnieniowym w miejscu 2 tylnych siedzeń", powiedział, ale projekt Roadster 2 został odłożony na bok na dalszy plan ze względu na Cybertruck i Model 2, które musiały zostać opracowane jako pierwsze.
Kolejną paralelą z obiektami latającymi byłoby jarzmo kierownicy nowego Roadstera typu drive-by-wire, z którego korzystają nowoczesne odrzutowce komercyjne. Tesla wprowadziła układ kierowniczy drive-by-wire wraz z Cybertruckiem i wraz z nowym 48V niskonapięciową architekturą, być może zamierza uczynić te zaawansowane technologie standardem w swoich przyszłych pojazdach, nawet na rynku masowym Model 2.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
Don Lemon (X)