Epic Games aktualizuje Live Link Face dla iPhone mocap w czasie rzeczywistym

Epic Games udostępniło wersję 1.4.2 aplikacji Live Link Face wprowadzając niewielką, ale istotną poprawkę, która usprawnia przechwytywanie twarzy w czasie rzeczywistym dla użytkowników iPhone'ów. Aktualizacja rozwiązuje problem regionalny, który wcześniej uniemożliwiał niektórym użytkownikom ręczne wprowadzanie adresów IP - niezbędny krok podczas łączenia aplikacji z Unreal Engine w różnych środowiskach sieciowych.
Uruchomiona po raz pierwszy w 2020 roku aplikacja Live Link Face przesyła strumieniowo dane o ruchu twarzy z kamery TrueDepth iPhone'a bezpośrednio do silnika Unreal Engine. W połączeniu z aplikacją MetaHuman Animatortwórcy mogą mapować skomplikowane ruchy twarzy na cyfrowe postacie w czasie rzeczywistym - bez studio mocap wymagana konfiguracja.
"Każda subtelna ekspresja, spojrzenie i emocje są dokładnie uchwycone i wiernie odwzorowane na cyfrowym człowieku" - czytamy w komunikacie Epic Games.
Technologia ta staje się coraz bardziej cenna w różnych branżach kreatywnych. Od niezależnych twórców gier i studiów animacji po VTuberów i streamerów na żywo, wielu z nich używa tego narzędzia do ulepszania cyfrowych postaci za pomocą ekspresyjnych występów w czasie rzeczywistym. Weteran projektowania postaci Aaron Sims - znany z filmów takich jak Faceci w czerni i Gremliny 2 - pochwalił postęp, mówiąc: "Możemy przenieść realizm aż do porów. Jako ktoś, kto kiedyś tworzył lalki i protezy, teraz mogę zrobić wszystko, co chcę"
Uchwycenie takich niuansów często wymaga jednak od wykonawców więcej, niż można by się spodziewać. Aby stworzyć dane wykorzystywane przez MetaHuman Animator, aktorzy są często proszeni o dostarczenie obszernego katalogu wyrazów twarzy - od mikro-ruchów po pełne przejścia emocjonalne. Proces ten jest wymagający fizycznie, a sesje skanowania przypominają trening zarówno pod względem wytrzymałości, jak i kontroli mięśni. W niektórych przypadkach wykonawcy przechodzą przez dziesiątki wyolbrzymionych wyrażeń podczas jednego posiedzenia, zachowując jednocześnie spójność w celu uzyskania wysokiej wierności cyfrowej replikacji.
Aplikacja wspiera również szerszą misję Epic, jaką jest demokratyzacja wysokiej klasy przepływów pracy w animacji. Obniżając barierę wejścia, firma umożliwia mniejszym zespołom i twórcom indywidualnym osiągnięcie profesjonalnej animacji twarzy przy użyciu powszechnie dostępnych narzędzi, takich jak iPhone.
Oprócz przechwytywania wydajności, Epic zbadał również zastosowania biometryczne. W 2023 roku firma nawiązała współpracę z firmami zajmującymi się weryfikacją tożsamości Yoti i SuperAwesome, aby zaproponować system rozpoznawania twarzy do szacowania wieku. Złożony do Federalnej Komisji Handlu Stanów Zjednoczonych wniosek FTC miał na celu poprawę bezpieczeństwa dzieci w Internecie poprzez świadome prywatności metody weryfikacji wieku. Chociaż wniosek został ostatecznie odrzucony, PC Gamer zauważył, że pomysł może nie zostać na stałe odłożony na półkę.
Od kwietnia 2025 roku aplikacja Live Link Face pozostaje bezpłatna do pobrania w App Store i nadal otrzymuje stopniowe aktualizacje. Chociaż wersja 1.4.2 ma stosunkowo niewielki zakres, zapewnia ważne ulepszenia użyteczności dla twórców pracujących w niestandardowych lub ograniczonych konfiguracjach sieciowych.
Źródło(a)
App Store - Live Link Face: apps.apple.com/us/app/live-link-face/id1495370836
MetaHuman Animator - Official Unreal Engine Blog: www.unrealengine.com/en-US/blog/delivering-high-quality-facial-animation-in-minutes-metahuman-animator-is-now-available
Yoti/SuperAwesome FTC Submission (PDF): www.ftc.gov/system/files/ftc_gov/pdf/Application-for-a-new-VPC-method-ESRB-SuperAwesome-Yoti-06-02-2023.pdf
PC Gamer on FTC Response: https: //www.pcgamer.com/gaming-industry/us-government-denies-esrbs-ai-powered-face-scanning-age-estimation-proposal-but-its-probably-not-gone-for-good