Epic Games redukuje zatrudnienie o 16% w dążeniu do rentowności
"Od jakiegoś czasuwydajemy znacznie więcej pieniędzy niż zarabiamy". Takie uzasadnienie Tim Sweeney przedstawił na stronie https://www.epicgames.com/site/en-US/news/layoffs-at-epic do cięcia kosztów, w wyniku którego 870 osób straciło pracę w Epic Games. Dyrektor generalny firmy zapewnia, że firma musi odzyskać rentowność za pomocą takich środków, aby osiągnąć cele, takie jak "rozwój Fortnite jako metaverse- inspirowanyekosystem dla twórców".
W związku z tym szacuje się, że flagowy tytuł przynosi miliardy dolarów rocznie rocznie - jednak według Sweeneya jest on obecnie utrzymywany przez "zawartość twórców ze znacznym udziałem w przychodach, biznes o niższej marży niż wtedy, gdy Fortnite Battle Royale wystartował i zaczął finansować naszą ekspansję".
Epic Games twierdzi, że zostało również zmuszone do cofnięcia przejęcia Bandcamp, chociaż może sobie pozwolić na pół roku "podstawowego wynagrodzenia" dla każdego nowego byłego pracownika, z których wielu zachowa również firmową opiekę zdrowotną przez te same 6 miesięcy.
Firma wskazuje, że członkowie zespołu, których to dotyczy, są dalecy od głównych deweloperów; mimo to mogą pomóc w zapobieganiu błędom, takim jak ponowne wydanie https://kotaku.com/fortnite-epic-layoffs-share-wealth-emote-tim-sweeney-1850887934 emotki "Podziel się bogactwem" do Fortnite's Item Store w tym samym dniu, w którym ogłoszono zwolnienia.
Tymczasem alternatywne gry, takie jak Fall Guys, mają być głęboko dotknięte zwolnieniami przez zwolnienia, podczas gdy dział reklamowy firmy SuperAwesome stanie się niezależnym podmiotem w przyszłości.
Źródło(a)
Epic Games przez Bloomberg