Notebookcheck Logo

F-150 Lightning wznowienie produkcji może się przeciągnąć, ponieważ dostawca akumulatorów Forda obawia się szpiegostwa przemysłowego

Ponowne uruchomienie produkcji F-150 Lightning może się opóźnić (wizerunek: Ford)
Ponowne uruchomienie produkcji F-150 Lightning może się opóźnić (wizerunek: Ford)
Producent baterii F-150 Lightning podobno upiera się, że pożar, który zmusił Forda do wstrzymania produkcji, był jednorazowym incydentem, a nie nieodłączną wadą procesu produkcyjnego, która wymagałaby głębszego zbadania. SK On coraz bardziej martwi się, że danie Fordowi większego dostępu do swojej technologii baterii może skutkować jej kłusownictwem i iść wbrew wytycznym rządu koreańskiego dotyczącym tajemnicy handlowej dla jego przemysłu EV.
E-Mobility

Wewnętrzna sprzeczka między Fordem a jego dostawcą baterii F-150 Lightning grozi opóźnieniem wznowienia produkcji popularnej elektrycznej ciężarówki, ponieważ SK On wciąż nie chce dać pełnego dostępu do swojej technologii ogniw i procesu produkcyjnego. Podobno nalega, aby F-150 Lightning, który zapalił się podczas postoju na terenie kontroli jakości był jednorazowym incydentem, a nie ewentualną wadą w procesie produkcyjnym, którą Ford chciałby zbadać, zanim da zielone światło dla ponownego uruchomienia produkcji.

Jak podają lokalne media, Ford wysłał własny zespół badaczy baterii na spotkanie z SK On w Korei, natomiast w ciągu kilku tygodni zamierza wysłać tam również inżynierów zajmujących się instalacją sprzętu ze swojej spółki joint venture Blue Oval SK w USA. "Siła roboczazwiązana z linią produkcyjną baterii Ford EV w zakładzie SK On w Georgii przeniosła się ostatnio na teren lokalny. Powodem, dla którego ujawniliśmy szczegółowo sytuację, jest nasze niezadowolenie z braku możliwości dzielenia się informacjami na temat dostaw i produkcji baterii" - podpowiedziały insiderki Forda.

To nie pierwszy raz, kiedy SK On wyraziło swoje obawy, że danie Fordowi głębszego dostępu do swojej technologii baterii i procesu produkcyjnego poprzez Blue Oval JV może skutkować ich kłusownictwem w taki sposób, że Ford rozpocznie własną produkcję ogniw. Jeszcze w październiku wyraziła ona swoje zastrzeżenia w następujący sposób:

Ford ma w swojej historii prośby o udostępnienie informacji związanych z technologią baterii podczas omawiania działalności Blue Oval SK z SK On... Branża analizuje, że Ford porusza się z myślą o własnej produkcji baterii. Ponieważ przejście na pojazdy elektryczne przyspiesza, ekspansja baterii i inwestycje są kontynuowane, liczba siły roboczej, która może umiejętnie przygotować i obsługiwać linie baterii w terenie, jest ograniczona. W Tennessee, gdzie powstanie zakład Blue Oval SK, zostanie przygotowana osobna linia pilotażowa i obiekt do badań i rozwoju baterii. Siła robocza na miejscu wydaje się być strategią zwiększenia poziomu umiejętności poprzez SK On i jej partnerów.

SK On nie ma wyboru, jak tylko dać inżynierom baterii i sprzętu z Forda przynajmniej pewien dostęp w tym, co będzie największą jak dotąd pojedynczą inwestycją w baterie made-in-USA dla pojazdów elektrycznych, na kwotę ponad 11 mld USD w samych fabrykach i sprzęcie.

Koreańska firma podobno obawia się, że incydent z pożarem akumulatora w F-150 Lightning może zostać wykorzystany przez Forda jako pretekst do zdobycia głębszej wiedzy na temat technologii akumulatorów i najwyraźniej próbuje ograniczyć swój dostęp. Podczas gdy Ford i SK On grają w grę o winę, ponowne uruchomienie produkcji F-150 Lightning zależy od pomyślnego dochodzenia w sprawie tego, co spowodowało spontaniczne spalanie elektrycznego pickupa.

W zeszłym roku, Prezes Forda Jim Farley odbył podróż do Korei i podobno "zaprotestował, że plon nie spełnił oczekiwań i zażądał rozwiązania problemu braku współpracy ze strony SK On... Wyrazili swój dyskomfort, gdy kluczowe postacie były nieobecne" - mówią źródła wtajemniczone w rozmowy. Rząd koreański uznał jednak technologię produkcji baterii do samochodów elektrycznych oraz wysokoniklowe materiały katodowe, takie jak te, które wchodzą w skład pakietu F-150 Lightning, za tajemnice handlowe na poziomie bezpieczeństwa narodowego na mocy ustawy o ochronie krajowych technologii przemysłowych.

Dlatego SK On nie jest jedynym koreańskim gigantem w dziedzinie akumulatorów, który gra na zwłokę ze swoją technologią produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych, ponieważ w zeszłym roku Samsung jednoznacznie odrzucił rodzące się partnerstwo z Rivianem w sprawie amerykańskich zakładów produkujących akumulatory dokładnie na tym samym gruncie szpiegostwa przemysłowego. Ponieważ "Blue Oval SK stanie się nowym poligonem doświadczalnym dla relacji" z SK On, Ford podobno szuka alternatyw wśród innych lokalnych producentów baterii. Ostatnio Ford ogłosił partnerstwo z największym na świecie producentem baterii CATL która zdołała uniknąć federalnych ograniczeń dotacyjnych dla chińskiej technologii dzięki zachowaniu pełnej własności fabryki i tego rodzaju dostępu do procesu produkcyjnego, którego SK On wciąż próbuje uniknąć.

Pobierz Weatherproof Ford F-150 Lightning truck cover na Amazon

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 02 > F-150 Lightning wznowienie produkcji może się przeciągnąć, ponieważ dostawca akumulatorów Forda obawia się szpiegostwa przemysłowego
Daniel Zlatev, 2023-02-22 (Update: 2023-02-22)