FSD Beta może powodować zderzenia z prędkością lub zachowywać się nieobliczalnie na skrzyżowaniach, ponieważ Tesla wydaje duże wycofanie Modelu 3/Y
Tesla będzie musiał wycofać 362.758 pojazdów nad Full Self-Driving Beta błędy oprogramowania, które mogą spowodować, że jego samochody "przekroczyć limity prędkości lub podróży przez skrzyżowania w sposób niezgodny z prawem lub nieprzewidywalne", mówi NHTSA. Poprawka będzie aktualizacją over-the-air i Tesla skomentował, że nie został poinformowany o żadnych śmiertelnych wypadków lub raportów o obrażeniach, które mogą być bezpośrednio przypisane do wniosku NHTSA wycofania.
National Highway Traffic Safety Administration zidentyfikowała dwa główne problemy z oprogramowaniem do autonomicznej jazdy Tesli FSD Beta - zachowanie na skrzyżowaniach i przekroczenie prędkości - i rozbiła dokładne scenariusze przypadków, w których wadliwe oprogramowanie może spowodować wypadek:
- Przejazd na wprost przez skrzyżowanie podczas jazdy pasem przeznaczonym tylko do skrętu.
- Wjazd na skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną bez całkowitego zatrzymania się.
- Wjeżdżanie na skrzyżowanie podczas stałego żółtego sygnału drogowego bez zachowania należytej ostrożności.
Kwestie związane z prędkością są nieco bardziej niejasne, ponieważ NHTSA stwierdza jedynie, że "system [FSD] może niewystarczająco reagować na zmiany w ogłoszonych ograniczeniach prędkości lub nie uwzględniać odpowiednio dostosowania prędkości pojazdu przez kierowcę w celu przekroczenia ogłoszonych ograniczeń prędkości".
FSD Beta speeding and intersection fix recall wpłynie na następujące pojazdy Tesla i partie produkcyjne:
- 2016-2023 Model S
- 2016-2023 Model X
- 2017-2023 Model 3
- 2020-2023 Model Y
Pomimo kilku otwartych dochodzeń stanowych i federalnych dotyczących systemów FSD lub Autopilota firmy Tesla, w tym przez NHTSA, nie udowodniono jeszcze bezpośredniego związku między wypadkami lub zgonami a aktywnymi funkcjami samojezdnymi Tesli w momencie wypadków.
Niedawno National Transportation Safety Board nawet oczyścił Autopilota z wszelkich podejrzeń o udział w śmiertelnym wypadku, który w 2021 roku zyskał duży rozgłos właśnie dlatego, że system samojezdny Tesli był przedmiotem dochodzenia. Zamiast tego przyczyną śmiertelnego wypadku okazała się jazda pod wpływem alkoholu i nadmierna prędkość. Na przykład niedawne dochodzenie rządu USA jest nadal w fazie odkrywaniai nie ma żadnych zarzutów, ani nie jest w toku.
Właściciele wyżej wymienionych pojazdów Tesla powinni zacząć otrzymywać swoje listy powiadamiające do 15 kwietnia, a Tesla wyda aktualizację OTA, aby naprawić zidentyfikowane problemy FSD Beta dotyczące prędkości i skrzyżowań.