Facebook i Instagram mogą być używane bez reklam w UE od listopada dzięki nowej subskrypcji
W niedawnym komunikacie prasowym https://about.fb.com/news/2023/10/facebook-and-instagram-to-offer-subscription-for-no-ads-in-europe/meta ogłosiła, że użytkownicy Facebooka i Instagrama w Unii Europejskiej i Szwajcarii będą mogli od listopada wykupić subskrypcję, która pozwoli im korzystać z obu platform bez reklam. Subskrypcja kosztuje 9,99 euro miesięcznie za pośrednictwem stron internetowych lub 12,99 euro za pośrednictwem aplikacji na iPhone'a lub Android, aby pokryć opłaty za platformy Apple i Google.
Osoby, które wykupią tę subskrypcję, skorzystają również z faktu, że ich dane osobowe nie będą już analizowane w celu optymalizacji spersonalizowanych reklam. Pojedyncza subskrypcja wystarczy, aby usunąć reklamy ze wszystkich połączonych kont na Facebooku i Instagramie. Jednak od 1 marca 2024 r. Meta wprowadzi dodatkową opłatę w wysokości 6 EUR miesięcznie za każde dodatkowe konto za pośrednictwem Internetu lub 8 EUR miesięcznie w aplikacjach.
Meta podkreśla, że grupa nadal wierzy w wolny, finansowany z reklam internet, a użytkownicy w Europie nadal będą mogli korzystać z Facebooka i Instagrama bez subskrypcji i ze spersonalizowanymi reklamami. Fakt wprowadzenia subskrypcji wynika wyłącznie z faktu, że Unia Europejska, poprzez ustawę o rynkach cyfrowych i RODO, wymaga, aby użytkownicy mogli korzystać z platform bez wykorzystywania ich danych do celów reklamowych. W lipcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że płatna subskrypcja jest dozwoloną formą użytkowania.