Federalne dochodzenie w sprawie wycofania Autopilota może opóźnić zatwierdzenie Tesla Robotaxi i CyberCab, ponieważ NHTSA twierdzi, że wypadki wciąż się zdarzają
Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (National Highway Traffic Safety Administration, NHTSA) ogłosiła, że jej dochodzenie w sprawie wypadków z potencjalnym udziałem Tesli Autopilot ustalił, że był on aktywny podczas 13 śmiertelnych wypadków.
W związku z tym rozszerza go o 23V838 Wycofanie autopilota które Tesla wydała w grudniu, aby określić "znaczenie i zakres kontroli Autopilota w celu przeciwdziałania niewłaściwemu użyciu, pomyleniu trybów lub użyciu w środowiskach, do których system nie jest przeznaczony".
Wiadomość pojawia się w momencie, gdy Tesla przygotowuje się do ogłoszenia swojego "specjalnie zbudowanego" Robotaxi i potencjalnie nowej CyberCab szczegóły usługi 8 sierpnia.
Aby uczynić je opłacalną propozycją, Tesla musiałaby zgromadzić więcej kilometrów przejechanych dzięki funkcjom wspomagania kierowcy, zarówno w celu ulepszenia algorytmów sztucznej inteligencji do samodzielnej jazdy, jak i przedstawienia organom regulacyjnym ich rekordów bezpieczeństwa w porównaniu z ludzkim kierowcą.
Firma podjęła już wiele kroków w tym kierunku, nakazując edukację w zakresie systemu wspomagania kierowcy przy zakupie, oferując bezpłatne testy i transfery, a także rezygnację z zakupu Zakup FSD i ceny subskrypcji.
Nowe dochodzenie NHTSA w sprawie bezpieczeństwa Autopilota i adekwatności wycofania może jednak prowadzić do większej liczby ostrzeżeń dla kierowców i ograniczeń systemów wspomagania kierowcy, właśnie wtedy, gdy Elon Musk potwierdził, że Tesla jest "all in" w zakresie autonomii pojazdów podczas kwartalnej telekonferencji z inwestorami.
"Prace przeprowadzone w ramach tych dochodzeń są zgodne z wnioskami Tesli zawartymi w zgłoszeniu wycofania 23V838", mówi NHTSA i dodaje, że "zidentyfikowała co najmniej 13 wypadków z co najmniej jedną ofiarą śmiertelną i wiele innych z poważnymi obrażeniami, w których przewidywalne niewłaściwe użycie systemu przez kierowcę odegrało widoczną rolę".
Innymi słowy, federalna agencja bezpieczeństwa transportu twierdzi, że Tesla mogła i powinna była przewidzieć "niewłaściwe użycie" swoich funkcji wspomagania kierowcy.
ODI wykonało obszerne prace w ramach PE21020 i EA22002, które wykazały, że słaby system angażowania kierowcy Tesli nie był odpowiedni dla permisywnych możliwości operacyjnych Autopilota. To niedopasowanie spowodowało krytyczną lukę bezpieczeństwa między oczekiwaniami kierowców co do możliwości operacyjnych systemu L2 a rzeczywistymi możliwościami systemu. Luka ta doprowadziła do przewidywalnych nadużyć i możliwych do uniknięcia wypadków.
Dlatego też Tesla bada teraz swoje wycofanie pod kątem adekwatności, ponieważ wypadki wciąż się zdarzają:
Tesla złożyła wniosek o wycofanie 23V838, aby rozwiać obawy dotyczące systemu Autopilot badanego w EA22002. Po wdrożeniu środka zaradczego w wycofaniu 23V838, ODI zidentyfikowało obawy związane z wypadkami po usunięciu usterki i wynikami wstępnych testów NHTSA naprawionych pojazdów. Ponadto Tesla stwierdziła, że część środków zaradczych wymaga od właściciela wyrażenia zgody i umożliwia kierowcy łatwe jej cofnięcie. Tesla wdrożyła również aktualizacje inne niż naprawcze, aby rozwiązać kwestie, które wydają się związane z obawami ODI w ramach EA22002. To dochodzenie rozważy, dlaczego te aktualizacje nie były częścią wycofania produktu z rynku lub w inny sposób nie zostały uznane za naprawę wady, która stwarza nieuzasadnione zagrożenie dla bezpieczeństwa.
Okaże się, czy nowe dochodzenie wpłynie na autonomię pojazdów Tesli z Robotaxi i usługą CyberCab, potencjalnie opóźniając ich wdrożenie zatwierdzenia regulacyjne zatwierdzenia.
Proszę kupić uniwersalne złącze ścienne Tesla EV Charger z podwójną wtyczką na Amazon