Fiat 500e otrzyma rozwiązanie do wymiany akumulatorów EV w ramach nowych testów
Firma Stellantis ogłosiła na stronie https://www.stellantis.com/en/news/press-releases/2023/december/stellantis-and-ample-establish-partnership-to-leverage-ample-s-modular-battery-swapping-technology-for-use-in-stellantis-electric-vehicles plany wykorzystania technologii wymiany baterii w swoich pojazdach elektrycznych. Firma stojąca za takimi markami jak Peugeot, Citroën i Chrysler nawiązała współpracę z Ample, aby dostarczyć tę technologię do swoich pojazdów elektrycznych. Firma ma nadzieję, że to nowe rozwiązanie akumulatorowe pomoże złagodzić obawy klientów dotyczące zasięgu ich pojazdów elektrycznych.
Inicjatywa rozpocznie się od Fiata 500e Fiat 500e is most registered BEV in Western Europe above Tesla Model 3 w Madrycie, w Hiszpanii, w 2024 roku, dostępnego dla pojazdów elektrycznych we flocie wypożyczalni samochodów Free2move. Stellantis wskazuje, że chce rozszerzyć ten projekt na inne regiony, choć ramy czasowe nie zostały jeszcze podane. Firma sugeruje, że wymiana baterii pojazdu elektrycznego zajmie mniej niż pięć minut, czyli znacznie mniej niż czas potrzebny do pełnego naładowania akumulatora i zbliżony do czasu potrzebnego do zatankowania pojazdu z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym.
Rozwiązanie Ample opiera się na stacjach wymiany, w których klienci mogą znaleźć lekkie akumulatory. Inteligentne funkcje systemu obejmują autonomiczną wymianę baterii i automatyczne rozpoznawanie pojazdów, z interakcjami sterowanymi przez aplikację mobilną. Stellantis nie jest jedyną marką pojazdów elektrycznych poszukującą alternatywnych rozwiązań w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych; NIO ma już ponad 2000 stacji wymiany akumulatorów. Ponadto, w niedawnym filmie pokazał pojazd elektryczny tej marki, który sam dojechał do stacji w nocy, z zasilaczem zastąpionym przez maszynę.