Fisker Group składa wniosek o ogłoszenie upadłości na podstawie rozdziału 11 i spodziewa się sprzedaży aktywów
Fisker Group, Inc. złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości Rozdział 11 w District of Delaware i planuje sprzedaż aktywów Fisker. Inne spółki zależne i Fisker, Inc. nie zostały uwzględnione. W efekcie działalność produkcyjna firmy, która została wstrzymanazostaną usunięte w ramach sprzedaży, podczas gdy obsługa klienta i operacje biurowe będą kontynuowane, gdy Fisker opuści rynek. W 2023 r. Fisker zdołał dostarczyć tylko 4,929 Fisker Oceans przy -35% marży bruttoco stanowi 1,103 mniej pojazdów niż Rolls Royce przy dodatniej marży.
Czytelnicy, którzy nadal jeżdżą Fiskerami, nie powinni oczekiwać, że części, aktualizacje oprogramowania lub naprawy będą łatwo dostępne. Jest to podobne do starych iPhone'ów Apple, których wsparcie zostało wycofane lata temu. Na przykład nie wiadomo, czy Fisker będzie w stanie zaktualizować wadliwe oprogramowanie VCU i MCU dla obecnych właścicieli SUV-ów Ocean, zgodnie z ich wycofaniem z 29 majalub zająć się kwestiami w obecnie otwartych dochodzeniach NHTSA.
Czytelnicy, którzy są w leasingu, są ogólnie bezpieczni, ponieważ leasingowane Fiskery powrócą do własności firmy po zakończeniu leasingu, ale ci, którzy kupili Fiskery na kredyt, powinni spodziewać się, że wartość ich samochodów wyniesie zero (0 USD). Powodem tego jest fakt, że dealerzy samochodowi zazwyczaj nie przyjmują w zamian pojazdów od firm, które zakończyły działalność, ponieważ nie oczekuje się dalszego wsparcia, części, akumulatorów, aktualizacji oprogramowania lub napraw. Sprzedaż prywatna może nadal przynieść pewną gotówkę ze znacznym rabatem w stosunku do wcześniej oczekiwanych wartości używanych samochodów.
Rynek motoryzacyjny pojazdów elektrycznych jest bardzo konkurencyjny i tylko Tesli udało się osiągnąć zysk po ponad dekadzie ciągłych strat - a nawet Sprzedaż Tesli spadła w tym roku ponieważ kupujący i firmy odwracają się od marki. Wszystkie inne startupy z branży pojazdów elektrycznych nie przyniosły zysków i nadal przepalają miliony, próbując ugruntować swoją pozycję na rynku pojazdów elektrycznych w porównaniu z uznanymi producentami, takimi jak Mercedes-Benz, Ford i Toyota.
Zaletami tych dużych producentów są głębokie kieszenie na finansowanie trwających od dziesięcioleci projektów elektryfikacji i hybryd, ugruntowane, rozległe sieci dealerskie zajmujące się sprzedażą, serwisem i częściami oraz ugruntowane partnerstwa z producentami części. Sam koszt testowania nowego modelu pod kątem bezpieczeństwa zderzeniowego i niezawodności nie może być niedoceniany jako znacząca bariera dla nowych podmiotów, a nawet w branży samochodów z silnikami spalinowymi setki firm próbowały i poniosły porażkę.
Czytelnicy, którzy chcą dowiedzieć się więcej o samochodach elektrycznych, mogą sięgnąć po książkę na temat ich historii i kompromisów związanych z elektryfikacją. Czytelnicy, którzy zdają sobie sprawę, że są zbyt leniwi, mogą chcieć kupić ładny, napędzany siłą ludzkich mięśni rower do zdrowych ćwiczeń podczas lokalnych wycieczek do marketu, biblioteki i parku.
Źródło(a)
DO NATYCHMIASTOWEJ WIADOMOŚCI
FISKER GROUP INC. SKŁADA WNIOSEK O ROZDZIAŁ 11
Zaawansowane rozmowy z zainteresowanymi stronami finansowymi w sprawie finansowania dłużnika na własność
LOS ANGELES (17 czerwca 2024 r.) - Fisker Group Inc. ("Fisker"), operacyjna spółka zależna Fisker Inc. ogłosiła dziś, że 17 czerwca 2024 r. złożyła wniosek o ochronę na mocy rozdziału 11 w Dystrykcie Delaware. Fisker prowadzi zaawansowane rozmowy z interesariuszami finansowymi na temat finansowania dłużnika i sprzedaży swoich aktywów.
"Fisker poczynił niesamowite postępy od czasu naszego powstania, wprowadzając SUV-a Ocean na rynek dwa razy szybciej niż oczekiwano w branży motoryzacyjnej i spełniając nasze obietnice dostarczenia najbardziej ekologicznego pojazdu na świecie" - powiedział rzecznik Fisker. "Jesteśmy dumni z naszych osiągnięć i oddaliśmy tysiące SUV-ów Fisker Ocean w ręce klientów zarówno w Ameryce Północnej, jak i Europie. Jednak podobnie jak inne firmy z branży pojazdów elektrycznych, musieliśmy stawić czoła różnym rynkowym i makroekonomicznym przeciwnościom, które wpłynęły na naszą zdolność do efektywnego działania. Po przeanalizowaniu wszystkich opcji dla naszej firmy zdecydowaliśmy, że sprzedaż naszych aktywów w ramach rozdziału 11 jest najbardziej realną drogą rozwoju dla firmy"
Wcześniej ogłoszona przerwa produkcyjna Fiskera pozostanie w mocy. Fisker zamierza złożyć pewne zwyczajowe wnioski do sądu upadłościowego, aby zapewnić kontynuację ograniczonej działalności, w tym wypłatę wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych, zachowanie niektórych programów dla klientów oraz rekompensatę dla potrzebnych dostawców na zasadzie kontynuacji. Fisker Inc. i inne amerykańskie spółki zależne, a także spółki zależne poza Stanami Zjednoczonymi, nie są obecnie objęte rozdziałem 11.
Fisker jest reprezentowany przez Davis Polk & Wardwell LLP i Morris, Nichols, Arsht & Tunnel! LLP jako doradcy prawni oraz Huron Consulting Group jako doradca restrukturyzacyjny.
###
Kontakt:
Media:
Matthew DeBord VP, Communications [email protected]
Rachel Chesley /Jennifer Mercer [email protected]