Fisker PEAR walkthrough reveals stripped-back interior with strong Tesla influence and uniquely pragmatic touches ↺
Model Fisker PEAR został ujawniony na początku sierpnia tego roku wraz z ultra-premium Ronin GT samochód sportowy. PEAR to kompaktowy SUV zaprojektowany z myślą o życiu w mieście. Oznacza to, że PEAR ma być wygodny, kompaktowy i praktyczny. Film instruktażowy opublikowany przez Electrifying na YouTubeujawnia jednak, że wnętrze nowego samochodu może być sprzeczne z tą mantrą praktyczności.
Pomiędzy krótkimi zwisami wypełnionymi przestrzenią do przechowywania, sześciomiejscową konstrukcją i funkcjami, takimi jak wewnętrzne pasy bagażowe lub pokrywa bagażnika Houdini, która wsuwa się w panel nadwozia, można by oczekiwać, że reszta wnętrza pojazdu będzie odzwierciedlać podobnie utylitarną filozofię projektowania. Podczas gdy niektóre elementy wnętrza, takie jak wytrzymałe plastikowe panele drzwi, pasy bagażowe zamontowane na desce rozdzielczej, duża przestrzeń do przechowywania i przednia kanapa, pasują całkiem dobrze, wydaje się, że Fisker przyjął podejście Tesli do schematu sterowania kierowcy.
Oprócz kilku przycisków na podłokietniku drzwi kierowcy i desce rozdzielczej za lewą stroną kierownicy, a także dwóch kółek przewijania na samej kierownicy, Fisker najwyraźniej przeniósł wszystkie elementy sterujące PEAR na centralny ekran informacyjno-rozrywkowy. Podążając za przykładem Tesli, PEAR nie posiada zestawu wskaźników za kierownicą, co oznacza, że kierowcy prawdopodobnie będą musieli polegać na centralnym ekranie systemu informacyjno-rozrywkowego w celu uzyskania istotnych informacji na temat jazdy.
PEAR wyróżnia się jednak na wiele sposobów. Krótkie przednie i tylne zwisy oraz raczej kompaktowy charakter pozostawiają bardzo mało miejsca na stole, w przeciwieństwie do wielu innych SUV-ów typu cross-over. Bagażnik Houdini, który otwiera się poprzez przesunięcie szklanego panelu w dół do panelu nadwozia, jest przydatnym rozwiązaniem w przypadku ciasnych miejsc parkingowych lub niskich piwnic, podczas gdy izolowany froot (przedni bagażnik, w przeciwieństwie do przedniego bagażnika) z pewnością okaże się przydatny dla tych, którzy chcą przechowywać mniejsze przedmioty oddzielnie.
Jedną z przechwałek Fiskera podczas prezentacji PEAR było to, że firmie udało się zmniejszyć liczbę części w pojeździe o 35%, więc jest prawie oczywiste, że niektóre z tych części będą wykończeniem wnętrza i przyciskami. Pomimo korzyści płynących ze zmniejszonej komplikacji i zwiększonej trwałości, z pewnością znajdą się osoby, które sprzeciwią się usunięciu dotykowych elementów sterujących, które wielu uważa za bardziej intuicyjne i łatwiejsze w użyciu bez odrywania wzroku od drogi.
Oczekuje się, że Fisker PEAR zostanie wprowadzony na rynek w 2025 roku w cenie poniżej 30 000 USD, a zachęty dla pojazdów elektrycznych w USA powinny jeszcze bardziej obniżyć cenę dzięki produkcji w Ameryce Północnej.
Kup przenośną regulowaną ładowarkę EV101 3,5 kW poziomu 1 i 2 na Amazon.