Fisker chce pokonać Teslę, wprowadzając technologię wymiennych baterii do SUV-a Ocean
Według "Fiskeratifisker, producent długonogiego SUV-a Ocean i nadchodzącego Pear EV, ogłosił współpracę w celu stworzenia SUV-ów Ocean dla klientów biznesowych i flotowych. Fisker ma nadzieję, że wdrożenie technologii wymiennych baterii Ample w pojazdach Fisker zmniejszy koszty posiadania i eksploatacji dla swoich klientów biznesowych. Fisker twierdzi, że początkowo rynkiem docelowym jest segment flotowy i biznesowy, ale firma zamierza wprowadzić tę technologię na szerszy rynek w późniejszym czasie. Fisker ma już liczbę klientów flotowych, a konkretnie z firmami ride-hailingowymi, i ma nadzieję, że dzięki współpracy z Ample jego pojazdy staną się bardziej elastyczne.
Wymiana baterii jest często przedstawiana jako rozwiązanie dla długich czasów ładowania, przy czym Ample twierdzi, że automatyczna wymiana baterii trwa mniej więcej tyle, co tankowanie benzyny, a energia pochodzi ze źródeł odnawialnych. Zwiększona prędkość może sprawić, że elektryfikacja stanie się znacznie bardziej realna dla różnych zastosowań. Fisker nie jest pierwszą firmą, która zapowiada technologię wymiany baterii dla rynków konsumenckich. W rzeczywistości, firma NIO z siedzibą w Szanghaju ogłosiła na początku tego roku że stacje wymiany w swojej sieci mogą wymienić pusty pakiet na w pełni naładowany w ciągu zaledwie trzech minut.
W 2013 roku Tesla zademonstrowała automatyczną wymianę baterii w Modelu S, ale do tej pory nie zrealizowała obiecanej platformy wymiennych baterii, najwyraźniej mając zrezygnowała z tej technologii całkowicie. Zamiast tego Tesla skupiła się na infrastrukturze ładowania, reklamując ją jako główną przewagę nad konkurencją. Wydaje się, że Fisker może być jednym z pierwszych, którzy zaoferują podobną technologię w USA i Europie, potencjalnie otwierając rynek EV dla wielu nabywców, którzy wciąż obawiają się lęku przed zasięgiem i czasem ładowania.
Źródło(-a)
Fiskerati, Fisker (PDF), Los Angeles Business Journal, EV Magazine, Ample