Fisker dostarcza pierwszy Ocean EV, a firma stara się zrealizować cel 42 400 sztuk na rok 2023
Fisker ogłosił https://investors.fiskerinc.com/news/news-details/2023/Fisker-Delivers-First-All-Electric-Fisker-Ocean-SUV/default.aspx że prezes Henrik Fisker niedawno dostarczył pierwszy elektryczny SUV firmy Ocean nabywcy w Kopenhadze, w Danii, dokładnie w momencie, gdy firma planuje rozpocząć produkcję na początku drugiego kwartału 2023 roku. Model premierowy Ocean One charakteryzuje się imponującym zasięgiem 440 mil wg WLTP i ceną wywoławczą 70 500 USD.
Wcześniej informowano że Fisker wyprodukował garstkę sztuk swojego SUV-a Ocean w czwartym kwartale 2022 roku, ale że planował zwiększyć produkcję w 2023 roku, aby osiągnąć łącznie 42 400 sztuk do końca roku. Do lutego 2023 roku Fisker otrzymał ponad 65 000 zamówień wstępnych na Ocean.
Tylko czas pokaże, czy Fisker zdoła zrealizować swoje pokaźne zamówienia wstępne, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że jego cel produkcyjny na rok 2023 pokrywa jedynie 65% zamówień wstępnych. 2023 nadal zbiera żniwo w łańcuchach dostaw EV, z nawet Tesla musiała ponownie ocenić swoje strategie w niektórych krajach.
Fisker's Ocean SUV jest dość konkurencyjną platformą, biorąc pod uwagę, że nawet model podstawowy Ocean Sport o wartości 35,970 USD zapewnia dość imponujący zasięg 273 mil. Przejście do Ocean Ultra daje 379 mil zasięgu, podczas gdy wszystkie wersje powyżej oferują 440 mil zasięgu z dwusilnikowego układu napędowego.
Producent wydaje się być biorąc inne podejście do rzeczy, w porównaniu do swoich większych rywali, zbyt. Zamiast budować własną sieć ładowania, jak Teslafisker współpracuje z wieloma firmami, w tym Deftpower w UE i ChargePoint w USA, aby zapewnić swoim klientom rozwiązania w zakresie ładowania. Ta strategia powinna pomóc firmie dotrzeć do szerokiego rynku bez konieczności przechodzenia przez powolny rozwój infrastruktury, którego doświadczyła Tesla.