Notebookcheck Logo

Ford F-150 Lightning Switchgear: wytrzymały terenowy elektryczny pickup rzuca wyzwanie Rivian i Cybertruck w przebraniu Raptora

Ford F-150 Lightning Switchgear zaczyna zbliżać się do terytorium elektrycznych ciężarówek. (Źródło zdjęcia: Ford - edytowane)
Ford F-150 Lightning Switchgear zaczyna zbliżać się do terytorium elektrycznych ciężarówek. (Źródło zdjęcia: Ford - edytowane)
Ford F-150 Lightning Switchgear charakteryzuje się "ekstremalnymi ulepszeniami podwozia i zawieszenia", a Ford przewiduje go jako poligon doświadczalny, aby zademonstrować, do czego zdolny jest jego elektryczny pickup - zarówno w terenie, jak i na drodze.
E-Mobility Business Launch

Ford nie wypuścił jeszcze wyposażonego, gotowego do jazdy w terenie F-150 Lightning Raptor, ale jego najnowszy prototyp daje nam wgląd w to, jak taki F-150 Lightning mógłby wyglądać. Ford F-150 Lightning Switchgear to poligon doświadczalny mający na celu zbadanie i udowodnienie możliwości pojazdów elektrycznych, dostępny zarówno w wersji ulicznej, jak i terenowej.

Uliczna wersja Switchgear posiada zmodernizowane podwozie i elementy zawieszenia, podobnie jak wersja terenowa, ale znajduje się zaledwie pięć cali nad ziemią i ma więcej niestandardowych elementów z kompozytu węglowego niż wersja terenowa. Ford F-150 Lightning Switcgear posiada błotniki z kompozytu węglowego, boki łóżka, progi i osłonę tylnego zderzaka w celu zmniejszenia masy.

Z drugiej strony, wersja terenowa F-150 Lightning Switchgear stawia na trwałość, zamieniając niektóre dodatki z włókna węglowego na niestandardowe wersje stalowe, w tym niestandardowy stalowy zderzak przedni, przednią płytę poślizgową, barierki skalne i bagażnik z dwoma zapasowymi. Poza tym, terenowy Switchgear jeździ również na 18-calowych kutych felgach aluminiowych RTR Tech 6 z blokadami stopek, obutych w 37-calowe opony NTTO Ridge Grappler.

Dodajmy do tego niestandardowe zawieszenie - z 11-calowym skokiem przednich kół i 13,5-calowym skokiem tylnych kół - napędzane przez coil-overy FOX 3.0 i wyposażone w pasy zapobiegające zarzucaniu, a nagle otrzymamy Forda F-150 Lightning ze znacznie większym prześwitem (13,5 cala z przodu i 11 cali z tyłu) niż wersja "bone-stock", prawie dorównując Rivian R1T i Tesla Cybertruck - choć prześwit to niekoniecznie wszystko w jeździe terenowej.

Wnętrze również otrzymało trochę miłości, ponieważ Ford wyposażył je w fotele Recaro Sportster ORV i sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa.

Wszystko to składa się na Forda F-150 Lightning, który jest na wideo przyjmując kilka nieprzyjemnych uderzeń, które w przeciwnym razie mogłyby sparaliżować typowo spokojnego elektrycznego pickupa. Niestety, nie wygląda na to, że F-150 Lightning Switchgear trafi do sprzedaży w najbliższym czasie, chociaż wzbudził wiele emocji w Internecie na temat potencjalnego F-150 Lightning Raptor na X (dawniej Twitter).

Ford F-150 Lightning Switchgear ma wziąć udział w wyścigu terenowym King of the Hammers, który rozpocznie się 25 stycznia w Johnson Valleyt rozpocznie się 25 stycznia w Johnson Valley w Kalifornii.

Proszę kupić uchwyt Peak Design Mobile Car Vent Mount na Amazon.

Wygląda na to, że Ford dołączył również rajdową dźwignię hamulca ręcznego, aby zapewnić maksymalny chaos w terenie. (Źródło zdjęcia: Ford)
Wygląda na to, że Ford dołączył również rajdową dźwignię hamulca ręcznego, aby zapewnić maksymalny chaos w terenie. (Źródło zdjęcia: Ford)
Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 01 > Ford F-150 Lightning Switchgear: wytrzymały terenowy elektryczny pickup rzuca wyzwanie Rivian i Cybertruck w przebraniu Raptora
Julian van der Merwe, 2024-01-18 (Update: 2024-08-15)