Ford F-150 Lightning Switchgear: wytrzymały terenowy elektryczny pickup rzuca wyzwanie Rivian i Cybertruck w przebraniu Raptora
Ford nie wypuścił jeszcze wyposażonego, gotowego do jazdy w terenie F-150 Lightning Raptor, ale jego najnowszy prototyp daje nam wgląd w to, jak taki F-150 Lightning mógłby wyglądać. Ford F-150 Lightning Switchgear to poligon doświadczalny mający na celu zbadanie i udowodnienie możliwości pojazdów elektrycznych, dostępny zarówno w wersji ulicznej, jak i terenowej.
Uliczna wersja Switchgear posiada zmodernizowane podwozie i elementy zawieszenia, podobnie jak wersja terenowa, ale znajduje się zaledwie pięć cali nad ziemią i ma więcej niestandardowych elementów z kompozytu węglowego niż wersja terenowa. Ford F-150 Lightning Switcgear posiada błotniki z kompozytu węglowego, boki łóżka, progi i osłonę tylnego zderzaka w celu zmniejszenia masy.
Z drugiej strony, wersja terenowa F-150 Lightning Switchgear stawia na trwałość, zamieniając niektóre dodatki z włókna węglowego na niestandardowe wersje stalowe, w tym niestandardowy stalowy zderzak przedni, przednią płytę poślizgową, barierki skalne i bagażnik z dwoma zapasowymi. Poza tym, terenowy Switchgear jeździ również na 18-calowych kutych felgach aluminiowych RTR Tech 6 z blokadami stopek, obutych w 37-calowe opony NTTO Ridge Grappler.
Dodajmy do tego niestandardowe zawieszenie - z 11-calowym skokiem przednich kół i 13,5-calowym skokiem tylnych kół - napędzane przez coil-overy FOX 3.0 i wyposażone w pasy zapobiegające zarzucaniu, a nagle otrzymamy Forda F-150 Lightning ze znacznie większym prześwitem (13,5 cala z przodu i 11 cali z tyłu) niż wersja "bone-stock", prawie dorównując Rivian R1T i Tesla Cybertruck - choć prześwit to niekoniecznie wszystko w jeździe terenowej.
Wnętrze również otrzymało trochę miłości, ponieważ Ford wyposażył je w fotele Recaro Sportster ORV i sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa.
Wszystko to składa się na Forda F-150 Lightning, który jest na wideo przyjmując kilka nieprzyjemnych uderzeń, które w przeciwnym razie mogłyby sparaliżować typowo spokojnego elektrycznego pickupa. Niestety, nie wygląda na to, że F-150 Lightning Switchgear trafi do sprzedaży w najbliższym czasie, chociaż wzbudził wiele emocji w Internecie na temat potencjalnego F-150 Lightning Raptor na X (dawniej Twitter).
Ford F-150 Lightning Switchgear ma wziąć udział w wyścigu terenowym King of the Hammers, który rozpocznie się 25 stycznia w Johnson Valleyt rozpocznie się 25 stycznia w Johnson Valley w Kalifornii.
Proszę kupić uchwyt Peak Design Mobile Car Vent Mount na Amazon.
Introducing the F-150 Lightning Switchgear. An all-electric pickup built for off-road performance and the latest addition to our EV demonstrator family - pushing the boundaries of what EVs can do. @FordPerformance @ford @VaughnGittinJr pic.twitter.com/4N7waovLbD
— Jim Farley (@jimfarley98) January 17, 2024