Ford Mustang Mach-E GT vs Tesla Model Y Wydajna walka o przyspieszenie kończy się zwycięstwem tego pierwszego po najnowszej aktualizacji
Mustang Mach-E GT z 2024 roku przyspiesza teraz od 0 do 60 mil na godzinę szybciej niż Tesla Model Y Performance w wyniku aktualizacji wydajności, którą Ford dostarczył w formie aktualizacji oprogramowania. Odblokowanie wydajności pozwala Mustangowi Mach-E GT 2024 przyspieszyć od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 3,3 sekundy. Dla porównania, samochód elektryczny przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę w 3,8 sekundy bez aktualizacji oprogramowania.
Jednak bardziej interesujące jest to, że wynik 3,3 sekundy jest lepszy niż w przypadku Tesla Model Y Performancewynoszący 3,5 sekundy, dzięki czemu Ford Mustang Mach-E GT z 2024 roku jest szybszy o 6%. Według Cheta Dhruna, dyrektora generalnego Forda ds. usług zintegrowanych, ulepszenie osiągów pozwala również Mustangowi Mach-E GT pokonać ćwierć mili w 11,8 sekundy z prędkością 114 mil na godzinę.
Aby osiągnąć ten wzrost, aktualizacja oprogramowania odblokowuje 100 funtów momentu obrotowego, co daje łącznie 700 funtów momentu obrotowego. Ford podobno osiągnął to dzięki połączeniu "innowacyjnego modelowania termicznego układu napędowego i algorytmów sterowania oraz naszego nowego wewnętrznego silnika elektrycznego".
specyfikacja Forda Mustanga Mach-E GT 2024
Ford Mustang Mach-E GT 2024 Ford Mustang Mach-E GT to w pełni elektryczny SUV z napędem AWD, akumulatorem o pojemności użytkowej 91 kWh, szacowanym zasięgiem EPA 280 mil i mocą 480 KM. Cena EV zaczyna się od 54 995 USD, przy czym wspomniana wyżej aktualizacja wydajności kosztuje jednorazową opłatę w wysokości 995 USD, którą klienci mogą wybrać w momencie zakupu lub kupić później w aplikacji FordPass.
Dodatkowo, przednie i tylne zawieszenie Mustanga Mach-E GT 2024 to system tłumienia MagneRide, który ma na celu zapewnienie zarówno komfortowej jazdy, jak i doskonałego prowadzenia. Bez wchodzenia w szczegóły, system działa poprzez wykorzystanie fal elektromagnetycznych do zmiany właściwości specjalnie zaprojektowanego płynu zawieszenia. W ten sposób MagneRide Damping System dynamicznie dostosowuje wyczucie zawieszenia w zależności od warunków drogowych.